למען ניצולי השואה, במסע שיימשך כמעט חודש: עיתונאי מעריב ושדר הספורט יונתן הללי רתם את עמיתו לתוכנית הספורט הפופולרית ביותר בישראל, רון קופמן ויחד הם מתכננים לנהל מסע התרמות מדי ערב, לטובת ניצולי שואה. המסע הארוך יתבצע בשיתוף פעולה עם עמותת יד עזר לחבר בחיפה המשכנת כמאה ניצולי שואה ודואגת לרווחתם של עוד אלפים ברחבי העיר.
במסגרת המבצע, יחלקו מתנדבי העמותה 3,000 חבילות מזון לנזקקים  לקראת ראש השנה, וכמו בכל שנה: ללא מצלמות וללא רעש תקשורתי. מנכ"ל העמותה והמייסד שלה, שמעון סבג, רתם את עשרות מתנדבי העמותה, שוטרים, לוחמי משמר הגבול, צה"ל  וכמובן ניצולי שואה בעצמם שיעסקו באריזת החבילות. סבג הבטיח גם השנה שאיש מהנזקקים לא ייחשף למצלמות. "החלוקה תערך, אם יהיה צורך, גם בשעות הקטנות של הלילה או עד לבתים של הנזקקים", הבהיר סבג.

לדברי סבג, עלות כל חבילת מזון כ-200 שקלים. העמותה גייסה מתרומות 155 שקלים באמצעות מוצרי מזון שנתרמים על ידי מוסדות וחברות מסחריות וכעת יש צורך לגייס 40-45 שקלים לכל אחת מ-3,000 חבילות המזון. "אנחנו נעשה מאמץ להשיג את היעד. המטרה היא לקיים ארבעה ערבי חג מרכזיים: שניים בעמותת יד עזר לחבר, השלישי בקצרין והרביעי בבית הילד במחנה דוד בחיפה. לעמותה סניפים בחיפה, בקצרין, בירושלים ובדרום".
 

החל מסוף השבוע שעבר יצאה תכנית הגיוס לדרך באמצעות תוכנית הספורט המרכזית והפופולרית ביותר בישראל של "רדיו ללא הפסקה" 103FM עם רון קופמן, יוני הללי, אריה מילניאק וצביקה שרף, ובעריכת סער פלסנר, שהחליטו כי השנה לא משאירים אף רעב בראש השנה. הללי וקופמן, בשיתוף פעולה ובעידודו של סבג, החליטו להקדיש מידי יום פינה קבועה בתכניתם למען ניצולי השואה והנזקקים של עמותת "יד עזר לחבר". 

"בואו גם אתם, המאזינים והחברים, ותתרמו סלי מזון לראש השנה. כל אחד לפי יכולתו. 40 שקלים שווים לחבילת חג המעניקה ארוחה מלאה לארבעה סועדים. כל תרומה תתקבל בברכה",  אמר קופמן. "אפשר לתרום ארוחה אחת, אפשר שתי ארוחות, אפשר חמש ועשר".

ניצולי שואה, עמותת יד עזר לחבר
ניצולי שואה, עמותת יד עזר לחבר


הללי הוסיף: "המטרה היא לגייס 3,000 סלי מזון לחג. לשם כך הצבנו יעד של גיוס תרומות של מיליון ו-200 אלף שקלים בחודש ימים. פתחו את הלב". כמו כן, גם בתוכנית "הללי אורגינל" ימשך מסע הגיוס, בשיתוף רדיו צפון 104.5FM שבמהלך כל החודש יפרסם באמצעות ג'ינגלים את מספר הטלפון לתרומות. האזינו בכל ערב במהלך השבוע מיום ראשון ועד חמישי בין השעות 20:00 - 18:00 ועד ראש השנה הקרב ובא. מחכים לכם! 
 
"אני רוצה להודות לרדיו 103FM ורדיו 104.5FM שנרתמו מיוזמתם למשימה. ללא תמורה, בהתנדבות אין קץ והכל למען ניצולי שואה. אני שמח שיש לנו בעמותת יד עזר לחבר, מתנדב כמו יוני הללי שגייס לפני שנתיים את רון קופמן וחברים נוספים ותרומתם לניצולי השואה אינה יודעת גבול", סיכם סבג.

 
"העמותה קמה למטרה אחת- נתינה"

עמותת יד לעזר לחבר נוסדה לפני יובל שנים. במהותה היא פועלת לסייע לניצולי שואה שבחלקם נותרו עריריים ומתקשים לחיות בכבוד בשלהי חייהם. בעת הזו מסייעת העמותה לא רק לניצולי שואה אלא גם לחסרי בית, אימהות חד הוריות. דואגת לרווחתם של ילדים שהוריהם מתקשים,  ומעניקה למאות משפחות ארוחה חמה מידי יום, לאורך יותר משני עשורים.
העמותה הקימה את 'הבית החם'  ובשני העשורים האחרונים היא פעלה במרץ להפוך את מתחם רחוב קסל - עמק הזיתים והרחובות הסמוכים למבנה הטכניון המיתולוגי הסמוך לבית הספר הריאלי, לבית החם של ניצולי השואה. העמותה רכשה צעד אחר צעד דירות מוזנחות בשכונה והפכה כל אחת מהן לפנינה בפני עצמה. 
 
כיום מתגוררים 'בבית החם' של העמותה כמאה ניצולי שואה בתנאים מצוינים. בכל חדר יש אבזור הכולל מזגן, אינטרנט, טלוויזיה, ריהוט, מטבחון, מקלחות ושירותים צמודים. הדיירים מקבלים שלוש ארוחות ביום, פעילות חברתית, טיולים, השגחה רפואית ולא מעט פעילויות. התמורה עבור כל זה לניצול שואה המתגורר בבית החם, לעתים נעה באפס שקלים ולעתים בסכום סמלי כשכל ההוצאות הנלוות: ארנונה, מים, חשמל, ציוד ותחזוקה חלים על העמותה.
 
במקביל לקריית החסד שהקימה העמותה, היא דואגת מידי יום לארוחות חמות באמצעות בית תמחוי שהיא מפעילה ומעניקה למאות משפחות ארוחות חמות עד הבית. 
 
בנוסף לפעילות העמותה בבית החם, היא מפעילה גם את 'בית הילד' בשכונת מחנה דוד בחיפה – זהו בית אליו מגיעים ילדים ובני נוער לאחר שעות הלימודים. בבית הילד מתקיימים חוגי העשרה מגוונים, פעילויות לימודיות הכוללות סיוע בשיעורי בית והדרכות מחשבים. כמו כן, ניתנת לילדים במקום, ארוחה חמה מדי יום ביומו. העמותה שמה לה למטרה לעסוק בקידום ופיתוח יכולותיהם וכישורי חייהם של הילדים, על ידי מתן כלים שיוציאו אותם ממעגל המצוקה בו הם גדלים. 
 
מייסד ומנכ"ל העמותה, שמעון סבג, שם לו למטרה להקדיש את חייו למען ניצולי שואה. כל זה לצד הסיוע לילדים במצוקה, משפחות חד הוריות ובשנים האחרונות החלה העמותה בניסיונות לאתר חיילים בודדים שהשתחררו מהצבא ומחפשים מקום עבודה ובית חם. 
 
לעמותה פחות מעשרה עובדים בשכר, כל השאר, עשרות, לעתים, מאות מתנדבים מסייעים לפעילות העמותה שבין היתר דואגת לחלק מידי שנה כ-50 אלף מנות מזון וחבילות מזון לניצולי שואה. כמו כן, המתנדבים מסייעים לניצולים בכל רחבי הארץ בשיפוץ בתים, בסיוע ברכישת ציוד כמו תנורי חימום, שמיכות, ריהוט וביגוד. "העמותה קמה למטרה אחת- נתינה. כל תרומה שנכנסת יוצאת מיד לניצולים, או לנזקקים ללא פילטרים", מבהיר סבג.