שעות לאחר מעצרו, הותר לפרסום כי שמעון שר, סגן ראש עיריית נתניה הוא הבכיר שנעצר הבוקר (שלישי) לחקירה על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה בחשד כי במסגרת תפקידו ברשות המקומית ביצע לכאורה עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. שר נעצר כבר בעבר במסגרת החקירה שהתנהלה כנגד ראש עיריית נתניה מרים פיירברג, אלא שהפעם מדובר בפרשה חדשה שהחוקרים נחשפו אליה במסגרת החקירה הכוללת. כמו כן, הוארך מעצרו עד יום שישי.



על פי החשד, במסגרת תפקידו קידם שר פרויקטים נדל"ניים בעיר נתניה וזאת בתמורה לכספי שוחד שקיבל כביכול. הבוקר כאמור פשטו בלשי היאח"ה על ביתו של החשוד במטרה לתפוס מסמכים שיש בהם כדי לקשור אותו לביצוע אותן עבירות ומיד לאחר מכן עיכבו אותו לחקירה במשרדי היחידה בלוד.



עוד נציין כי גם במסגרת החקירה הכוללת, כאמור עלה שמו סגן ראש העירייה כמעורב בביצוע עבירות שחיתות וטוהר מידות והתיק בעניינו עדיין מתנהל. הפרשה בעניינה של עיריית נתניה וראשת העירייה נחשפה לראשונה בספטמבר 2016 עם מעצרם של פיירברג, בכירים נוספים בעירייה וכן קבלנים ואנשי עסקים בעיר בחשד לקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים והלבנת הון.




מרים פיירברג בהארכת מעצרה, ארכיון. צילום: פוסטה
מרים פיירברג בהארכת מעצרה, ארכיון. צילום: פוסטה



בכזכור חודש מרץ האחרון העבירה המשטרה לעיונה והחלטתה של המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה את ממצאי החקירה ומסקנותיה תוך שהיא קובעת כי התגבשה תשתית ראייתית כנגד ראש העירייה לביצוע העבירות שיוחסו לה וכי היא ממליצה להגיש נגדה כתב אישום.



החקירה בעניינו של אותו בכיר נמשכת אולם עתה נחשף כי נגד החשוד עלו ממצאים נוספים שהובילו לחקירה נוספת בפרשה שאינה קשורה לאותה פרשה כאמור. הבוקר הפכה החקירה החדשה לגלויה עם עיכובו של החשוד.