כשברקע מתקרבת להכרעה סוגיית מתווה הכותל, כ-100 נשים מארגון נשות הכותל הגיעו הבוקר (רביעי) לתפילת ראש חודש אלול. לקראת דיון בנושא רחבת הכותל שמיועד להיערך בבג"ץ בשבוע הבא, בהמשך הצטרפו חברי התנועה הרפורמית בארץ בתפילת ראש החודש הקבועה של ארגון נשות הכותל בסימן של "תפילת מחאה", כלשונם. 



נשות הכותל עוברות בידוק בכניסה לאתר. צילום: יובל נוימן, התנועה הרפורמית

על פי הארגון, תלמידות מכינה שהגיעו לתפילה עוכבו בעמדות הבידוק כ-40 דקות, כאשר על חלקן בוצעה בדיקה גופנית. כמו כן, לאחר כחצי שעה שבה נערכה התפילה בשקט יחסי, קבוצת נשים חרדיות החלו להפריע בצעקות ובשריקות, ללא התערבות מצד סדרני הקרן למורשת הכותל בניסיון להרגיע את הרוחות.



יש לציין שההתנגדות החריפה לקיום האירוע החלה כבר אתמול. אתמול נשלחה לרב הכותל נשלחה דרישה מטעם ארגון ״נשים למען הכותל״ "להרחיק ביום רביעי את נשות הכותל ואוכלוסייה רפורמית מהכותל", שלטענת הארגון "מתכננים פרובוקציה" להיום. על לשכת רב הכותל, הפנייה הועברה לבחינת משרד המשפטים להתיחסותם.



  


הרב גלעד קריב, מהתנועה הרפורמית, אמר אתמול לקראת תפילת המחאה: "רוב ברור בציבור הישראלי מתנגד למונופול הדורסני של הממסד הרבני בכותל המערבי, בגיור, בהליכי הנישואין והגירושין, בכשרות ובבתי העלמין".

רב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ שליט"א, היה מזועזע למראה המאבקים הפיזיים שהתחוללו ברחבת הכותל הבוקר. "היום, ראש חודש אלול, נחצו כל הקווים האדומים - אלה מבריחות ספרי תורה קדושים כשהם כרוכים על גופן ממש, אלה מסתירים משרוקיות באבריהם המוצנעים, והכל לשם מה?! לשם "קדושת" מלחמת האחים בכותל המערבי. סדרני הכותל מיומנים במתן שירות למתפללי הכותל, ולא בפיזור הפגנות. אין ביכולתנו להשתלט על המיעוט הקנאי שמבקש לזרוע הרס וחורבן בכותל. אני משבח את המתפללים שלא נגררו אחר הפרובוקציות וקיימו את תפילת ראש החודש כסדרה. אירועים אלה הם חילול השם נורא. זהו זמן תשובה".

הוא הוסיף כי "תקיעת השופר של היום לא הייתה קריאה לתשובה ולהתעוררות אלא קריאה למלחמה בין היהודים. הקרן למורשת הכותל המערבי תמשיך לפעול כמיטב יכולתה כדי לקרב אל הכותל המערבי כל איש ואישה מתוך נאמנות למסורת ישראל ומתוך כבוד לכל מבקר ומתפלל".