"מזל שחזרתי בשש בבוקר ולא בלילה, אם הסוללה הייתה מתפוצצת בלילה הייתה נוצרת אש גדולה - והיו שמונה נפשות בבית, עם האחים והאחיינים", כך סיפר הערב (רביעי) אור וייזמן, שהסוללה של האופניים החשמליים שלו התפוצצה השבוע בביתו שבראשון לציון, מה שגרם לנזק גדול. למרבה המזל, אף אחד לא נפגע.  

"נסעתי עם האופניים לבת-ים וחזרתי בשש בבוקר, הסתובבתי איתם חופשי וכשהגעתי הביתה הכנסתי את הסוללה למטען. בעשר וחצי בבוקר אמא שלי העירה אותי ואמרה לי שנוזל משהו מהבטרייה", סיפר וייזמן. "קמתי ולא הבנתי, חשבתי אולי נסעתי על שלולית, אז אני מסתכל ורואה נוזל צהוב שאוכל את הצבע של הברזל, ויוצא טיפונת עשן. נלחצתי ואבא שלי החליט שכולם יכנסו לחדר. אז אמרתי שאני אוציא את הסוללה כדי שאם היא תתפוצץ זה יקרה בחוץ, ואבא שלי פשוט משך אותי והסוללה התפוצצה. עוד שנייה היה יכול לקרות נזק בלתי הפיך שיגרום למשהו ממש מסוכן". 
אור סיפר על הנזק הרב שנגרם לבית בתקרית: "עוד יצאנו בזול, נשרפו לנו שולחן, ארון כלים והאופניים. והסוללה התפוצצה. שני התוכים שלנו הפכו להיות להיות גחלים, כאילו התכווצו. זה משהו מוזר שאי אפשר להסביר את זה מרוב שזה מסוכן, החומצה הייתה כזאת חזקה". עוד סיפר על רגע הפיצוץ: "היה פיצוץ חנוק כזה, בגלל שהמארז של הסוללה חנק את הפיצוץ ומנע ממנו להתפוצץ על כל הבית. זה נמשך בערך כמה דקות, ישר מכבי אש הגיעו וחילצו אותנו. הם ויצאו גדולים". 

"אי אפשר לישון בבית, אי אפשר להיות בו כי יש ריח של פלסטיק שאי אפשר להריח ויש פיח על כל הבית", סיפר וייזמן. "אם הייתי חוזר בלילה ומטעין את הסוללה היא הייתה מתפוצצת בלילה והמזל שחזרתי בשש בבוקר, כי היינו שמונה בבית ביחד עם האחיינים שלי והאחים שלי". 
לסיום אמר: "אני לא יודע להגיד מתי נוכל לחזור הביתה. בינתיים בודקים דברים ועושים מאמצים כדי לחזור בהקדם האפשרי". 
בשירותי הכיבוי והצלה מדווחים על כמאה מקרים בשנה של דירות שבהן פורצות שריפות בעקבות התפוצצות של סוללות ליתיום, ואפשר להניח שיש מקרים נוספים לא מדווחים. כדאי לנסות לברר שמדובר בסוללות תקניות. עוד המלצה חד משמעית של שירותי החירום והצלה - לא להטעין בלילה ולא להשאיר את ההטענה ללא השגחה.