2000 מפגינים הגיעו אמש להפגנה בקרבת בית היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. אחד ממארגני ההפגנה ומי שהיה בעבר אב הבית בבית ראש הממשלה, מני נפתלי, התייחס הבוקר (ראשון) בראיון לגל"צ לטענות המשטרה כי המפגינים הפרו את פסיקת בית המשפט והאירוע חרג ממספר האנשים המותר.



"המשטרה כלאה אותנו כמו פרות וכבשים. ניתבנו את האנשים הנוספים שהגיעו למקום אחר". אמר נפתלי והוסיף כי "ההפגנה הייתה מסודרת ושקטה. אנשים אפילו לא ירדו לכביש". כזכור, בג"ץ קבע בנוגע לעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון, כי ההפגנות יתקיימו באותו מקום, אולם יש להגביל את מספר המשתתפים בהפגנה בכך שלא יעלו על 500 איש. 

ההפגנה אתמול בפתח תקווה. צילום: אבשלום ששוני



נפתלי קרא בנוסף ליועץ המשפטי לממשלה להתפטר. "מנדלבליט מבחינתנו מעל בתפקידו וצריך לשים את המפתחות ולהתפטר. זו לא הפגנה נגד ביבי, אנחנו נגד שומרי הסף שלא שומרים על הציבור", תקף. 



"אני לא מנסה לנקום ולא להפיל את נתניהו. התחלתי כמחאה אישית שהפכה לגלובלית. אנחנו נחליט אם לעבור מקום אם נראה שאנחנו גדלים למספרים יותר גדולים. אומרים שמפריעים לשכנים, אבל הם רובם באים לתמוך בנו", הוסיף נפתלי.



אלדד יניב: "לא בונים כלוב בהפגנה במדינה דמוקרטי"



הפעיל החברתי אלדד יניב, שנעצר על ידי המשטרה בשבוע שעבר יחד עם נפתלי אמר לגל"צ כי "המשטרה משקרת בדיוק כמו ששיקרה בשבוע שעבר. אנשים שהיו כלואים בתוך כלוב יצאו בשקט ועברו את הכביש. בגבעה ממול מותר להפגין ללא הגבלה. השופטים אמרו למשטרה שההפגנה לא צריכה רשיון. לא בונים כלוב בהפגנה במדינה דמוקרטית



המשטרה הייתה צריכה לתת ל-500 אנשים ברחבה המרכזית ולתת לאנשים נוספים להיות מסביב. מותר להפגין בישראל החופשית בכל מקום אפילו נגד היועץ המשפטי לממשלה 



דוברת המשטרה, מירב לפידות, הגיבה לטענות. "מי שבא להילחם על שמירת החוק, לא יכול להפר את ההתחייבות שנתן בפני בית המשפט העליון", והוסיפה כי "המשטרה מנהלת גם את החקירות וגם את ההפגנות ללא משוא פנים. הם הפרו את התנאים ובאו 2000 איש במקום 500".