מאבק הנכים: מפגינים חסמו הבוקר (שני) את הכניסה לשכונה בקיסריה בה נמצא ביתו הפרטי של ראש הממשלה נתניהו בכיכר רוטשילד על כביש 6511 בישוב.  "לא נשתוק ולא נוותר כי אין לנו ברירה ונצליח רק בערבות הדדית" אמרו המפגינים לכמה מהשכנים שניסו לשכנעם לעזוב את השכונה. לאחת השכנות שביקשה להפסיק את הקריאות במגפון במקום אמרה צעירה נחמיאס, מקבוצה שמכנה עצמה "הפנתרים": "אני מאחלת לך ולכל מי שהולך על שתי רגליו רק בריאות אבל גם להבין שנכות יכולה לקרות לכולנו כמו שקרתה לי. האמיני לי שהייתי מעדיפה להיות עם נכדיי עכשיו". 



השוטרים שהוזעקו לככר הגולף בקיסריה החלו בניסיון פינוי של ההפגנה, שלבסוף אף פונתה. לא היו מעצרים או פינוי בכח אבל השוטרים הרימו כמה מפגינים עם כסאות הגלגלים שלהם לתוך הרכבים איתם הגיעו ודחקו בהם לעזוב את המקום.
מאבק הנכים בקיסריה. צילום: "הפנתרים של מאבק הנכים"


הנכים חוסמים הבוקר כביש בקיסריה. צילום: הפנתרים של מאבק הנכים
הנכים חוסמים הבוקר כביש בקיסריה. צילום: הפנתרים של מאבק הנכים

 במקום  התפתחו ויכוחים בין המפגינים לשכנים שהזעיקו כאמור את המשטרה למקום. המפגינים קראו לעבר ביתו של ראש הממשלה: "לכל האזרחים שנמצאים כאן, מי שתומך במאבק שלנו ומי שפחות, אתם צריכים לדעת שאם אנחנו מפעילים טרור כמו שאמר כאן אחד השכנים, זה כי הממשלה מפעילה טרור נגדנו. היום זה אנחנו ומחר זה אתם. המטרה של השלטון היא להפריד בינינו אבל ברגע שנתאחד ולא משנה מי יהיה בשלטון ייפסק הטרור השלטוני והאטימות נגדנו האזרחים. מחר כולנו נהיה קשישים שמוכים בבתי אבות. היינו מוותרים על ההפגנות האלה לו היינו יכולים להתקיים בכבוד כמוכם מקצבת הנכות או יכולים לעבוד". 

"מקום מושבו של הקיסר שלועג לחלשים" 

מפגינה אחרת ציינה: "אנחנו באים מכל הארץ כדי שאתם תיגשו למי שגר כאן ותסבירו לו למה אנחנו מפריעים לכם וגורמים לכם להפסיד שעת עבודה שלנו אין אותה. שבוע עבודה או יום עבודה שלכם זאת קצבת הנכות החודשית שלנו". 
אבל ככל שנקפו הדקות המתח בין הנהגים שמנסים לצאת לעבודה לבין המפגינים החריף והוויכוחים נעשו רמים יותר. המפגינים צרו על שכונת מגוריו של ראש הממשלה וקראו: "באנו לקיסריה למקום מושבו של הקיסר שלועג למצוקות של האנשים הכי חלשים בחברה ואם איבדנו את הסולידריות החברתית אנחנו נותנים לו בזה להמשיך בכך". 
הפגנות הנכים בהנהגת קבוצות "הפנתרים" של המאבק לקצבת נכות בגובה שכר מינימום התחדשו לאחר שהניסיון של המשטרה לקבל מידע מהמפגינים מראש על חסימות הכבישים החזיק מעמד רק לזמן קצר בשבוע שעבר. הניסיון עלה בתוהו בשל ריבוי קבוצות המחאה ואופיה הספונטני, ללא הנהגה אחת למאבק. 
עד מחר אמורה הממשלה להגיש לבג"ץ את תשובתה לעתירה של ארגון "נכה לא חצי בן אדם" נגד מדיניותה ביחס לעדכון קצבת הנכות וזאת לאחר שתי דחיות שביקשה. הדעות בנושא בתוך הנהגת הנכים חלוקות. ב"מטה מאבק הנכים" לא תולים תקוות בעתירה וטוענים כי ניסיון העבר מלמד שבג"ץ אינו נוהג להתערב בסדרי עדיפות תקציביים של הממשלה ולכן דחייה אפשרית של השופטים את העתירה עלולה אפילו להזיק למאבק.

אבל מנגד, העותרים ב"נכה לא חצי בן אדם" אומרים: "בשבוע שעבר בג"ץ קיבע את זכות ההפגנה. כעת אנחנו מצפים שהזכות לקיום בכבוד תקבל את תמיכתו בדמות 'כרטיס צהוב' לממשלה. הברירה שלנו היא כניעה לניסיון של ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון לדון רבע מיליון נכים בישראל למוות. כי חיי העוני ומאבקי ההישרדות שהמדינה כופה עלינו הם לא חיים והם גם מקצרי חיים".