על רקע התפטרותו של ליאור לוטן, המתאם מטעם ראש הממשלה נתניהו לנושא השבויים והנעדרים, התראיין היום (שני) צור גולדין בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM ותקף את התנהלותו של שר הביטחון ליברמן. "מעולם לא הייתה התנהלות כזו של שר ביטחון כלפי משפחות שבויים ונעדרים", אמר אחיו התאום של הדר גולדין, שגופתו מוחזקת בידי ארגון חמאס בעזה כשלוש שנים, מאז מבצע צוק איתן.



גולדין אמר על ליברמן כי "הוא משתמש בביטויים פופוליסטיים ללא בסיס והמציאות היא שהאויב מקבל כל מה שהוא רוצה", והוסיף: "כל פעם שעולה יוזמה של לחץ על חמאס הוא מטרפד אותה. העזיבה של ליאור לוטן היא איבוד עוגן. הוא לא קיבל את מה שהיה צריך כדי לעשות את העבודה".




 


אחיו של החייל החטוף טען כי משפחתו, בשונה מבעבר, קוראת להפעלת לחץ על חמאס ולא לעסקת חילופי שבויים. "אנחנו לא אומרים לשחרר מחבלים. המציאות היא שהאויב מקבל כל מה שהוא רוצה. לא קיבלנו את הרעיונות שלנו לבד. יש שינוי של קונספציה. יש התפכחות", אמר. 



הדר גולדין ז"ל. צילום: דובר צה"ל



איך אתה מסביר את המאבק כשלא מדובר בחייל חי?
"מדובר על המאבק על החטיפות הבאות ועל הקשר של משפחה לבן שלה. מעולם לא אמרנו שדין חייל חי כחייל מת. הדבק שמחזיק חיילים בקרב זה המשפט 'שבו בנים לגבולם'". 

מוקדם יותר, כתב גולדין בחשבון הטוויטר שלו כי "מהבוקר עסוק שר הביטחון בתדרוך נגד משפחות גולדין ושאול. אותי לימדו כלוחם בצה"ל שהמשימה שלנו זה לנצח את חמאס, לא משפחות שכולות". 

בפגישתו היום של שר הביטחון ליברמן עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הוא אמר כי "חמאס מחזיק בשני חיילי צה"ל, הדר גולדין ואורון שאול, ומציב דרישות לא הגיוניות בפני מדינת ישראל. הוא גם מחזיק, בניגוד לדין הבינלאומי, באזרחים ישראלים שחצו את הגבול לעזה, ומסרב לתת כל פרט על מצבם, או לכל הפחות לצלב האדום לבקר אותם. זו התאכזרות כלפי משפחות החיילים והאזרחים, ואני מצפה מהקהילה הבינלאומית ומהאו"ם להביע זאת בקול ולהפעיל לחץ על חמאס".