ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לבעיית המסתננים וכן לביקור שערך ביום חמישי בדרום תל אביב במהלכו נפגש עם תושבים ואמר כי יקים צוות שרים מיוחד לטיפול בנושא. "עליתי עם סופיה, בת 72, שש קומות לבית שלה שכולו כרגע חוץ ממנה, אם אינני טועה, ואולי עוד דייר אחד, כולו מאוכלס על ידי מסתננים בלתי חוקיים", סיפר נתניהו. "הזוהמה, הרחוב זה דבר אחד, אבל העובדה שהיא לא יכולה לרדת בלי ליווי, והיא עולה בחזרה בסוף היום בקושי רב, זה בלתי נסבל".



נתניהו טען כי רוב מבקשי המקלט הם מסתננים בלתי חוקיים, ולא פליטים: "מקצת מקצתם זה פליטים, זה מסתנני עבודה בלתי חוקיים במדינת ישראל ויש לנו את הזכות כמו בכל מדינה לפקח על הגבולות שלנו ולהוציא מתוך גבולותינו מי שנמצא כאן באופן לא חוקי". 


עימותים בין מסתננים למפגינים בת"א. צילום ארכיון: אבשלום ששוני
עימותים בין מסתננים למפגינים בת"א. צילום ארכיון: אבשלום ששוני

 

ראש הממשלה סיפר כי החליט להקים צוות שרים מיוחד שייפגש עם נציגים של התושבים, מתל אביב ומאזורים אחרים בארץ: "ניפגש אחת לכמה שבועות בחודשים הראשונים כדי להניע פתרונות מעשיים לבעיה הזאת, המטרה העיקרית היא להחזיר את השכונות הללו לתושבים ולהרחיק ממדינת ישראל, כפי שכבר הרחקנו כ-20 אלף, מסתננים בלתי חוקיים שמקומם לא כאן", אמר. 

נתניהו הוסיף כי ללא בניית הגדר בגבול עם מצרים, ישראל הייתה "מסתיימת" כמדינת היהודים: "הגענו לקצב של בערך 20 אלף מסתננים בשנה. ללא בניית הגדר היינו מגיעים בקלות ל-100 אלף בשנה לאור מה שקורה באפריקה, מינימום. פירוש הדבר שתוך עשור, ואנחנו עוד מעט מתקרבים לגמר העשור, המדינה הייתה מסתיימת כמדינת היהודים", אמר נתניהו. "היה כאן איום אמיתי לעתידה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. הקמת הגדר שיזמתי וליוויתי באופן רצוף בלמה את זה".



כזכור, הסיור שערך נתניהו בדרום תל אביב מגיע בעקבות החלטת בג"ץ לאשר גירוש של מסתננים למדינה שלישית, אך עם זאת, לאסור מאסר ממושך שלהם על מנת ללחוץ עליהם לעזוב את המדינה, מה שלמעשה ימנע את גירושם.