הותר לפרסום כי רמי טייב, יועצו הפוליטי של שר האנרגיה יובל שטייניץ, הוא היועץ שנעצר הבוקר (שני)  בחשד לעבירות של תיווך לשוחד, לקיחת שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע והלבנת הון, במסגרת פרשת הצוללות. שמו של טייב הותר לפרסום לאחר דיון בהארכת מעצרו שנערך ובו החליט בית משפט השלום בראשון לציון להאריך את המעצר עד ליום רביעי. בתוך כך, אישר היום היועמ"ש לזמן למתן עדות בפרשה את שר האנרגיה יובל שטייניץ בעצמו. 



את הבקשה להאריך את מעצרו של טייב נימקו במשטרה בכך שבהיותו מכהן בתפקיד ציבורי ביצע טייב פעולות לקדם אינטרסים של איש עסקים תוך שהוא מקבל לידו כספי שוחד. עוד נטען כי החשוד העביר מהכספים לאיש ציבור מכהן. מהבקשה האמורה ניתן ללמוד כי לא מן הנמנע שהמשטרה תבקש מהיועץ המשפטי לממשלה אישור לגביית עדות או אף חקירה באזהרה של השר שטייניץ.



ייחקר גם הוא? השר יובל שטייניץ, צילום: פלאש 90
ייחקר גם הוא? השר יובל שטייניץ, צילום: פלאש 90



מוקדם יותר הבוקר, נחקר גם שר לשעבר בלהב 433 כחלק מהפרשה, וגם ראש לשכתו לשעבר של נתניהו, דוד שרן, נחקר בחשד לקבלת שוחד בהיותו איש ציבור. גל המעצרים החדש בא בעקבות קבלת עדותו של מיקי גנור, שחתם בסוף חודש יולי על הסכם עד מדינה והחל לגולל את עדותו מול חוקרי המשטרה.



על פי גורמים המעורים בחקירה, הבאתו של שרן להארכת מעצר מקורה ברצונה של המשטרה להפעיל עליו לחץ כדי שייאות לחתום על הסכם עד מדינה. חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) אספו עמם אתמול מסמכים מהנעצרים, שנחקרו במהלך הבוקר במטרה לאשש או להפריך את גרסת גנור.