המשטרה הודיעה הערב (חמישי) כי העבירה את תיקו של דין יששכרוף לפרקליטות כדי שתבחן האם יש מקום להגיש כתב אישום נגד הדובר. המשטרה הוסיפה כי חודשיים אחרי שפתחו בחקירה, לאחר שנחשפה התבטאות של יששכרוף, בה הוא טען כי הוא תקף פלסטיני בחברון במהלך שירותו הצבאי בעיר, הצליחו חוקרי ימ"ר ש"י (שומרון ויהודה) לאתר את הפלסטיני, שמסר גרסה מלאה בנושא ואישר כי הוא מכיר את האירוע המדובר.



כזכור, בסוף חודש מאי, במהלך אירוע של ארגון השמאל, דיבר יששכרוף וטען כי הוא תקף פלסטיני. כשבועיים אחר כך פנה ארגון "מילואמניקים בחזית", הנלחם בארגון "שוברים שתיקה" לשרת המשפטים איילת שקד להורות על פתיחת חקירה נגד דובר הארגון והיא העבירה את הבקשה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.



"המשטרה שהתמחתה בטיוחים הפגינה יעילות"



בסרטון המדובר סיפר יששכרוף על תקרית שבמהלכה תקף פלסטיני לאחר שזה התנגד למעצרו, ואף בא בהאשמות נגד המ"פ וחבריו לפלוגה ששהו עמו באותה תקרית. "המ"פ והחיילים מסתכלים עליי ואני לא יודע מה לעשות. אז התחלתי לבעוט לו בעורף", אמר באותו תיעוד.



מארגון שוברים שתיקה נמסר: "היום משטרת חברון הוכיחה ש׳אין לא יכול – יש לא רוצה׳ - כששרת המשפטים דורשת, שגרת טיוח חקירות אלימות מתנחלים וחיילים כלפי פלסטינים הנהוגה זה שנים ובה אלפי אירועי תקיפות פלסטינים, מתחלפת לפתע בהפגנת יעילות מרשימה כשמדובר בקצין ששבר שתיקה".



גם מנכ״ל הארגון, אבנר גבריהו תקף את שקד, והוסיף: ״שקד הפכה את הפרקליטות והמשטרה לכלי רדיפה פוליטי של מתנגדי הכיבוש וזאת בגיבוי מלא של שני שומרי הסף שאמורים להגן על חופש הביטוי והרדיפה הפוליטית - היועץ המשפטי ופרקליט המדינה. מאות חיילים לשעבר ששברו שתיקה ישמחו להגיע לבית המשפט להעיד ולחשוף את מה ששקד וחבריה מנסים להסתיר: שאין כיבוש בלי אלימות״.