העימות שנערך בשישי האחרון בין עד המדינה בפרשת הצוללות מיקי גנור לחברו היועץ האסטרטגי צחי ליבר, מסתבר, לא היה המפגש הראשון של עד המדינה עם מעורבים אחרים בפרשה. יומיים קודם לכן, ברביעי שעבר קיימו חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) עימות בין גנור למפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום.



גורמים המעורים בפרטי העימות מאשרים ומציינים כי האלוף במיל' מרום, זומן לחקירה מבעוד מועד תוך כדי גל המעצרים מהשבוע שעבר ובמהלכה נדרש להשיב פעם נוספת על כספים שקיבל בין השנים 2014 - 2015 הרבה אחרי שפרש מהשירות בצה"ל.
 
מרום נותר בעמדתו לפיה העניק ייעוץ לאיש העסקים גנור ללא כל קשר לשירותו הצבאי אלא במסגרת ייעוץ ואף המשיך לדבוק בגרסה כי כנגד כל הכנסה הוצאה חשבונית כחוק לדבריו. נציין, כי כפי שציינה גם המשטרה מרום משתף פעולה באופן מלא עם החוקרים, ובשלב מסויים נשאל על ידי חוקריו האם יהיה מוכן להתעמת מול עד המדינה.

אליעזר מרום בזמן שהיה מפקד חיל הים. צילום: מרים אלסטר, פלאש 900
אליעזר מרום בזמן שהיה מפקד חיל הים. צילום: מרים אלסטר, פלאש 900

מפקד חיל הים  השיב בחיוב ולחדר החקירות הוכנס גנור שאמר לו: "אני מבחינתי סיפרתי להם הכל, אתה יכול לספר הכל". בדיוק כפי שנהג במקרה של ליבר. עד המדינה הוסיף וטען כי מסר למרום, מאות אלפי שקלים כחלק מכספי השוחד כביכול, "העברתי לך כספים, תספר לחוקרים".
האלוף במיל' המשיך בגרסתו. "מעולם לא הכחשתי שקיבלתי ממך כספים אבל אלו היו במסגרת הייעוץ שהענקתי לך במהלך ההתקשרות ביננו, שנים אחרי שפרשתי מהשירות. לכל שקל שקיבלתי יש תיעוד בחשבונית" אמר לו מרום.
נציין כי על פי הידוע קיבל מרום מעד המדינה במהלך כשנה וחצי בין 300 ל - 400 אלף שקלים. כזכור , המשטרה המשיכה לעמת את גנור, גם יומיים לאחר מכן אז מול היועץ האסטרטגי, שמבחינתו בחר שלא לשתף פעולה.
 
השבוע, כך עולה, מתכננים חוקרי היאל"כ את גל המעצרים השלישי בפרשה ונראה ייערכו לגנור עימותים נוספים, ביניהם מול אבריאל בר יוסף מ"מ ראש המל"ל לשעבר ואולי אפילו עו"ד מול דוד שמרון, מקורבו של נתניהו ומי שגנור טען כי היה שותפו אולם אולץ לצרפו לעסקה.