על רקע חקירתו של מפקד חיל הים לשעבר בפרשת הצוללות, אלוף במילואים (במיל') אליעזר צ'ייני מרום, הכחיש הבוקר (ראשון) פרקליטו, עורך הדין ציון אמיר, בתכניתם של דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM, את הדיווח לפיו הוטח במרשו, במהלך חקירתו בחשד לקבלת שוחד ממיקי גנור, "לספר את האמת". לדבריו, "מעולם לא נאמר לצ'ייני על ידי גנור 'נתתי לך כסף'". 



 "עשו בתקשורת כותרות מכלום", קבע מרום, שהוסיף: "לאחר ההדלפה אני יכול לומר שאכן התבצע עימות בין השניים, אך עלו דברים שאין לגביהם מחלוקת. הלקוח שלי טוען שהוא עבד ונתן שירותי ייעוץ לאחר שעזב את תפקידו כמפקד חיל הים, יש להכל ראיות ויש נתוני ברזל".



 


לדבריו, "בחקירה עלה נושא עבודת הייעוץ והתשלום שהיה עבור טרחת עבודה. אין קשר בין עניין הצוללות לבין עבודת הייעוץ שלו שניתנה שנים לאחר מכן. בסופו של דבר האמת הפשוטה היא יותר חזקה מכל דבר אחר".

בתוך כך, על גנור סיפר המשפטן כי "ביום מן הימים ייחשפו העדויות של גנור, ונוכל לראות את מי הוא לכלך ואת מי הוא ניסה לכלך. האמת הפשוטה היא שלעולם לא ניתן שוחד ולא נקשר קשר בלתי חוקי לאלוף צ'ייני מרום. נדמה לי שאפילו החוקרים מבינים את זה. אני יכול להעריך מדוע גנור מוסר מידע כזה או אחר, אך כל הדברים הללו יאמרו במקום הראוי להיאמר, בחדרי החקירות".

הוא הוסיף כי "לא אשתתף בפסטיבל ההדלפות בכלי התקשורת, האלוף מרום רוצה לנהל את המאבק הזה בצורה עניינית במקום היחידי שהוא מכיר ולא בתקשורת. אם הציטוט בפרסום היה מדויק לא הייתי עולה לשידור, מכיוון שאני יודע מה נאמר ובאיזה הקשר הרשיתי לעצמי לעלות לשידור".

לסיום טען עורך הדין כי "כשהמשטרה חוקרת לא צריך להיות רגוע אף פעם אבל לאמת יש כוח אדיר, אנחנו כבר יודעים מחקירה שנמשכת כמה חודשים כי צ'ייני מרום יכול להיות רגוע. לעם ישראל היה אלוף נהדר כמפקד חיל הים והוא נשאר כזה".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן