איש העסקים רמי לוי וראש מועצת מבשרת ציון, יורם שמעון, שוחררו אתמול למעצר בית בתנאים מגבילים, לאחר שנעצרו ונחקרו במשך תשע שעות בחשד עבירות שוחד במסגרת עסקה לבניית קניון ביישוב. חבר מועצת מבשרת ציון, עו"ד מוטי חזיזה התייחס היום (שני) בראיון ל-103FM לסיפור מאחורי החקירה.



"השמועות היו נפוצות במשרדי זמן רב. אני איש אופוזיציה של ראש המועצה אבל בעבר הייתי איש קואליציה ועבדתי בשיתוף פעולה עם המועצה עד שנדלקו נורות אדומות פעם אחר פעם. כיום אני וחברי שואלים את השאלות, מדובר על קניון מבשרת שבנה רמי לוי בו נעשו לכאורה מעשי שחיתות", ציין חזיזה, "אנחנו שואלים את השאלות ולא מבינים מדוע ראש המועצה מגדיר את הקניון כחיוני ליישוב ומאשר לו הקלות היתרי בניה ומוותר לו על 21 מיליון שקל היטל השבחה. אנחנו מגלים שאשתו של ראש המועצה הפכה למנהלת השיווק של הקניון וראש המטה שלו הפך להיות מנכ"ל הקניון", 





"לא הבנו למה קיבל הטבות. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


חבר המועצה הוסיף כי "מבקרת המועצה חשפה זאת לראשונה והגישה דוח מיוחד למבקר המדינה שזיכה אותה לקבל צו של חושפת שחיתויות לאחר שניסו לפטר אותה ולהתעמר בה במועצה".

חזיזה תקף וטען כי ראש המועצה היה מצוי בניגוד עניינים. "איך יכול להיות שראש המועצה מתערב בנושא שאינו בסמכותו ובניגוד עניינים? מעולם לא קיבלנו ממנו תשובה, לא בכתב ולא בעל פה. בתחקיר חדשות ערוץ 2 ניתן לראות את השאלה והתשובה והוא מנוע מלענות על הנושא. לאחר פרסום התחקיר גילינו שרמי לוי קיבל מתנה נוספת מראש המועצה שהכשיר עבורו שטח המיועד לחניה אך שייך בעצם למנהל מקרקעי ישראל", אמר.