בשנת 1985 צולמה התמונה הזו של הדוגמנית המפורסמת תמי בן עמי עם הדמעה בעינה, שצילם קירשנר, ופורסמה באמצע שנות ה־80 בירחון "מוניטין" כחלק מצילומי אופנה של בגדי ג'ינס. לאחר מכן פורסמה גם באלבום הכרומו של קירשנר, "הישראלים", שבו תצלומי האנשים הבולטים במדינה בשנים 1979־1997. "בשלב מסוים נותרנו רק אני והיא בסטודיו והתחלנו לדבר על הילדות שלה", סיפר קירשנר ב"מעריב" על בן עמי במלאת עשור למותה. "המאפרת בהפקה הוסיפה לה כחל בדואי ונקודת קריסטל, מה שגרם לתמי, הדוגמנית הכי מפוארת באותם ימים, לדמוע. בעיניי זו הייתה תמי אחרת, תמי השכונתית של רמלה־לוד, השכבה שמתחת למעטה הזוהר".


תמי בן עמי. צילום: מיכה קירשנר
תמי בן עמי. צילום: מיכה קירשנר


2005: תמונה זו של יוסי שריד צולמה על ידי קירשנר ב־2005, במקביל להודעתו של שריד על פרישתו מהחיים הפוליטיים.

יוסי שריד.  צלם : מיכה קירשנר
יוסי שריד. צלם : מיכה קירשנר


1991: תמונת פרופיל זו של שמעון פרס, יושב על כיסא ולצדו מתוח בד אדום, צולמה על ידי קירשנר בלשכה של מפלגת העבודה ברחוב הירקון בתל אביב, ערב הבחירות לראשות המפלגה ב־1991. "היה לי ברור שפרס, על אף היותו אדם מאוד ראוי, לא ייבחר, ואם מפלגת העבודה רוצה להוליך שינוי פוליטי־מדיני במדינת ישראל, אז חבל על הזמן ושיוותר לרבין", סיפר קירשנר בראיון ב"הארץ"

שמעון פרס. צילום: מיכה קירשנר
שמעון פרס. צילום: מיכה קירשנר


ב־2011. "אמרתי לו, 'שב בינתיים, אנחנו צריכים להתארגן'. בעצם הולכתי אותו שולל. כשהוא נרגע צילמתי כמה פריימים במצב הזה, בלי שהוא יודע". קירשנר סיפר כי למחרת פרסום התצלום הוא קיבל מכתב זועם מהדוברת, שבו טענה כי נעשתה "התערבות לא הוגנת במהלך דמוקרטי של מפלגת העבודה".

1995: ב־1995 צילם קירשנר את התמונה המפורסמת של יעל בר זוהר בת ה־15 שבה היא נראית שכובה על סוס, רגליה פשוקות וחשופות ושפתיה משוחות באודם. התצלום, שפורסם במוסף "סופשבוע" של "מעריב", עורר סערה ציבורית בשל האסוציאציה המינית והיותה של בר זוהר קטינה. מאוחר יותר טען קירשנר שביקש בעזרת התצלום הפרובוקטיבי להביע מחאה על ניצול ילדות, "בתגובה למודעת הפרסומת שעשתה בר זוהר לפלפל".

יעל בר זוהר. צילום: מיכה קירשנר
יעל בר זוהר. צילום: מיכה קירשנר


2003: תמונה נפיצה זו של חנוך דאום ואחמד טיבי צולמה על ידי קירשנר ב־2003, חודשים ספורים אחרי הבחירות לכנסת ה־16 שבהן נבחר טיבי כחבר כנסת. בתמונה נראים הפוליטיקאי הערבי והעיתונאי הידוע בדעותיו הימניות כשהם כבולים זה לזה.

אחמד טיבי, חנוך דאום. צילום: מיכה קירשנר
אחמד טיבי, חנוך דאום. צילום: מיכה קירשנר


1995: התמונה הזו של דודו טופז, מלך הטלוויזיה של אז, עם הכיתוב "דודו מלך ישראל", הופיעה בשער גיליון פסח של מוסף “סופשבוע״ של “מעריב״ באפריל 1995, לצד ראיון אישי שנערך עם הבדרן הפופולרי. לאחר מכן היא פורסמה באלבום הכרומו של קירשנר, ״הישראלים״.

דודו טופז. צילום: מיכה קירשנר
דודו טופז. צילום: מיכה קירשנר


2003: תמונה זו של האמן דוד טרטקובר והיוצר עלי מוהר צולמה על ידי קירשנר ב־2003, בסמוך לפרסום ספרם "פלוגה גימל, מחלקה שלוש". בתמונה נראים השניים עומדים מול מראה או חלון ומציירים וכותבים מילים בעזרת אודם ומברשת מתוך השיר "חייל חוזר", שכתב מוהר והלחין יוני רכטר.

דוד טרטקובר ועלי מוהר. צילום: מיכה קירשנר
דוד טרטקובר ועלי מוהר. צילום: מיכה קירשנר


2006: תמונה זו של יו"ר זק"א והפעיל החרדי יהודה משי זהב צולמה על ידי קירשנר ב־2006. בתמונה משי זהב עוטה כפפות וכובע, כמו אלה שבהם הוא משתמש במשימות חילוץ והצלה.

יהודה משי זהב. צילום: מיכה קירשנר
יהודה משי זהב. צילום: מיכה קירשנר


2004: בתמונה הזו של אדם ברוך, שצילם קירשנר, נראה איש התקשורת מחזיק את תמונתה של אישה מהמאה ה־19, שהופיעה גם על עטיפת ספרו מ־2004, “מה נשמע בבית״. ברוך סיפר כי זו תמונה שאביו קנה בחנות עתיקות, משום שהיא הזכירה את אמו של ברוך. ב־1997 אצר ברוך את התערוכה "הישראלים" של קירשנר במוזיאון תל אביב לאמנות, שבה הציג דיוקנאות של אישים בולטים בציבוריות הישראלית.

אדם ברוך. צילום: מיכה קירשנר
אדם ברוך. צילום: מיכה קירשנר


2006: תמונה זו מ־2006 של המוזיקאים רמי פורטיס וברי סחרוף, שצולמה על ידי קירשנר, הוצגה ב־2011 בתערוכה בשם "רואים רוקנרול - הממד הוויזואלי של הרוק הישראלי", שתיעדה כמה מגיבורי הרוק המקומי בעיניהם של כמה מבכירי האמנים בישראל. לצד קירשנר הציגו בתערוכה גם מנשה קדישמן, ורדי כהנא ויגאל תומרקין, ותועדו רוקרים כמו אריק איינשטיין, שלום חנוך, החברים של נטאשה, שמוליק קראוס, זקני צפת, תמוז ועוד.

רמי פורטיס ברי סחרוף. צילום: מיכה קירשנר
רמי פורטיס ברי סחרוף. צילום: מיכה קירשנר