גרי חכים ואביעד שי הם מקורביו של שר האנרגיה יובל שטייניץ שנחקרו במשטרה בקשר למעורבות בפרשת הצוללות. חכים הוא גיסו של השר שטייניץ ופעיל ליכוד בולט. בנוסף, הוא נחשב לאחד מיועצי התשתיות הבכירים בעולם. אביעד שי היה יועצו של השר עד 2011, אז בר להיות העוזר האישי של זהבית כהן, מנכ"לית קרן אייפקס ולשעבר יו"ר דירקטוריון תנובה. חכים ושי שוחררו לביתם בסיום החקירה.



אלה אינם המקורבים הראשונים של השר שטייניץ שנחקרים או נעצרים בפרשה. קדמו להם גם ראש המטה שלו שלעבר, דוד שרן, יועצו הפוליטי, רמי טייב והשר לשעבר אליעזר (מודי) זנדברג, יו"ר קרן היסוד. 



לאחר היוודע דבר מעצרם של שרן וטייב, אמר שטייניץ למכריו כי "המעצרים נפלו עליי כרעם ביום בהיר", שטייניץ הגן על שמו ואמר כי הוא "ידוע כאחד האנשים הישרים, אין מקפיד ממני, מעולם לא התעניינתי בכסף או בבצע כסף".



בהתייחס לעצורים, אמר השר כי "לא ראיתי אצל שרן וטייב צל צילה של שחיתות", והוסיף בקשר לממלא מקום ראש המועצה לביטחון לאומי, אבריאל בר יוסף, כי "הוא הגיע ישר מהצבא, לא הבחנתי בשום בעיה. אף אחד במערכת הביטחון לא הזהיר בקבינט מבעיה בעסקה, ההכרעות בנוגע לרכישת צוללות וספינות זה ראש הממשלה ומערכת הביטחון, לא שר האוצר או האנרגיה".

לבסוף הבהיר שטייניץ כי ישתף פעולה עם החקירה, ואף ייתן עדות אם יידרש לכך על ידי המשטרה. "אם יזמנו אותי לעדות, אגיע כמו כל אזרח ואשתף פעולה", אמר השר והוסיף: "אני מופתע וכואב שמערבבים אותי בפרשיה הזאת".