בית משפט השלום בראשון לציון שלח היום (שלישי) את צחי ליבר ואת דוד שרן, שניים מעצורי "הגל השני" בפרשת הצוללות למעצר בית עד ליום חמישי בשבוע הבא. ההחלטה לשחרר את השניים בתנאים מגבילים התקבלה בהסכמת שני הצדדים. כזכור, השניים חשודים במעורבות בפרשת השוחד שליוותה, כביכול, את רכישת צי צוללות החדש ממספנת טיסנקרופ הגרמנית, והופללו על ידי עד המדינה מיקי גנור, שהיה נציג המספנה בישראל.



כזכור, שרן, שהיה ראש לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, חשוד כי קיבל כספי שוחד מגנור וזאת בעד מידע אליו הוא נחשף במהלך ישיבות ממשלה בנושא, וליבר חשוד בהעברת הכספים מגנור לשרן. ליבר הודה כי העביר סכום של 100 אלף שקל מגנור לשרן, אך טען כי הוא לא ידע מה הייתה מטרת הכספים, ולא ידע כי הוא משתתף בפעילות פלילית. 



עד המדינה מיקי גנור. צילום: פלאש 90
עד המדינה מיקי גנור. צילום: פלאש 90



"אני לא עבריין, אני חבר"



במהלך חקירתו סיפר ליבר לחוקרים שהיה חבר ותיק של גנור וכל חלקו היה שהעביר כסף ממנו אל דוד שרן, ראש לשכתו לשעבר של נתניהו. בעדותו, לפני שהפסיק לשתף פעולה עם המשטרה טען ליבר: "אני לא עבריין, אני חבר. לא ידעתי מה יש שם, נתבקשתי להעביר לשרן, לא ידעתי שנגנבו מסמכים, לא ידעתי שזה תמורת מידע", והכחיש שידע כי העברת הכספים הייתה חלק מפרשה פלילית.



במסגרת עימות שנערך בין ליבר לגנור, ניסה עד המדינה לשדל את ליבר לשתף פעולה עם החוקרים, ואמר לו: "תרגיש בטוח לספר להם הכל, אני אמרתי הכל", אך ליבר, שבתחילת החקירה שיתף פעולה בחקירתו ואף מסר לחוקרים פרטים אודות 100 אלף השקלים שהעביר מגנור אל שרן, החליט לאחר שהמשטרה האריכה את מעצרו בשנית להפסיק את שיתוף הפעולה עמה, וכך נהג גם במהלך העימות מול גנור, שעה שלא הגיב לפנייתו.