המשטרה והפרקליטות מנהלים בימים אלה משא ומתן (מו"מ) עם פרקליטם של מיקי גנור, עד המדינה בפרשת הצוללות (תיק 3000), באשר למקום שהותו ומעמדו במהלך המשך החקירה. בעוד המשטרה מתעקשת שגנור יעבור מהזירה המאובטחת שלו למעצר בית, דורשים פרקליטיו, עורכי הדין אלי זהר ואילן סופר, שמרשם ישוחרר תוך שיחתום על התחייבות לפיה יגיע לכל עימות או תביעה של חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה.



נדגיש ונציין כי במהלך כמעט כחודשיים, מאז חתם גנור על הסכם עד המדינה, הוא נמצא במתקן מאובטח ובדירה ממנה הוא מועבר מדי יום לחקירות, כדי למסור את עדותו. במהלך תקופה זו הוא פורס בפני חוקרי היאל"כ אינפורמציה מפורטת, המגובה במסמכים וראיות, לגבי פרשיות או מעורבים רבים וחשודים הקשורים לעבירות שחיתות ציבורית, ביניהם שוחד, מרמה, הפרשת המונים והלבנת הון, במסגרת הפרשה הנחקרת.



עו"ד שמרון. יוזמן לחקירה נוספת. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
עו"ד שמרון. יוזמן לחקירה נוספת. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



למעשה, גנור ממשיך למסור עדות נרחבת בפני חוקרים והוא צפוי להתייצב בתקופה הקרובה למספר עימותים מול חשודים מרכזיים ששמם נקשר לפרשה. יחד עם זאת, עולה כי עד כה העדות המרכזית שלו הגיעה לסיומה, ומכאן הוא משלים פרטים, מחזק ראיות וכאמור, מסייע כלל הניתן לחוקרים כדי להפליל את החשודים האחרים.



גורמים המעורים בפרטי החקירה מציינים כי "אין ספק שחלק מהחשודים שנחקרו, גם בראשיתה של החקירה בהם עו"ד דוד שמרון, יוזמנו לחקירה נוספת עם תום חקירתם של כלל החשודים בפרשה".