בעקבות ההפצצה בתחילת השבוע בסוריה התייחס הבוקר (חמישי) אצל אילה חסון ב-103FM ח"כ יואב גלנט לחשד כי ישראל ביצעה את המתקפה, וכן לתרגיל הצבאי הגדול שמתקיים בימים אלו בצפון הארץ: "חזרתי אתמול מביקור ממוסקבה ולא חשתי באווירה של מתח. ניכר שהרוסים רוצים בקרבתה של ישראל ועבורנו זה דבר מאד חשוב. ישראל מסוגלת להגן על עצמה בכוחות עצמה וטוב שהיא תעשה זאת בשקט ובצנעה". 

על התרגיל בצפון אמר גלנט: "טוב שצה"ל מתאמן ומתכונן, ראיתי את התהליכים ואני חושב שיש התקדמות. צריך לזכור שיש לנו אויב חריג משאר העולם, אין הרבה גופים בעולם שמחזיקים למעלה ממאה אלף טילים, אלו כוחות שמיומנים לפגוע באזרחים ויוצרים מציאות חריגה. ככל שהדברים תלויים בי, אם חיזבאללה יעשה טעות ויגיע למלחמה מול ישראל, לבנון תחזור לתקופת האבן".

על האיום האיראני אמר: "מתחוללת סופה שיעית במזרח התיכון בעשור האחרון. האסלאם השיעי - ערבי התחבר עם השיעי האיראני ויחד הם השלימו מהלך ואחיזה בלבנון. הולך ומתגבש ציר יבשתי שמאפשר לאיראן שליטה מהמפרץ הפרסי ועד הים התיכון. הרוסים הם לא נגדנו ואני טוען שלא רחוק היום בו תיווצר מתיחות ויריבות בין איראן לרוסיה".
חה"כ מכולנו התייחס להחלטת בג"ץ בנוגע לגיוס חרדים לצה"ל טען: "אבי היה לוחם בצה"ל וכל ילדי לוחמים. מבחינתי כל אדם הוא בר גיוס, אם לצה"ל, אם למשטרה, אם לכיבוי האש ואם לשירות לאומי. העיקר לתרום למדינה. יחד עם זאת, הפערים והשסעים בישראל הם איום אסטרטגי שלעצמו ולכן אין לעשות זאת בכפייה אלא בהסברה ודוגמא אישית,'נאה דורש נאה מקיים'. חלק מהמצהירים נמצאים כבר שנים בממשלה ולא עשו דבר בנושא. בית המשפט העליון עוסק בסוגיה חדשות לבקרים כבר חמישים שנה ולא בכדי התהליך הזה לא יוכרע על ידי הנחת גרזן כי כולם מבינים את הרגישויות".
.
עריכה: איתמר זיגלמן