עלי חטיב, אחיו של עלאא חטיב, נהרג כתוצאה מתאונת עבודה באשדוד בשנת 2016. אמש הגיש האחרון תביעה לבית המשפט המחוזי בנושא. בראיון בתכניתו של גבי גזיתב-103FM, שהתקיים הבוקר (חמישי), הוא טען כי לאחר המקרה "איש לא יצר איתנו קשר ואנו לא יודעים למי לפנות יותר". עו"ד ישראל אסד, שמייצג את המשפחה, הוסיף: "תמיד מאשימים את הפועלים". 



"פניתי לעירייה ולמנהל הבטיחות וזימנתי אותם לבית המשפט כדי לשמוע מה הם עשו ב-20 שנים האחרונות על מנת למנוע נפילות של פועלים מפיגומים", הסביר עלאא.



לטענתו, "עלי היה אדם שיצא לפרנס את משפחתו בכבוד, הוא היה פועל בניין שעשה את עבודתו על הצד הטוב ביותר. ב-13 לדצמבר הוא נפל ונפצע. ב-15 לדצמבר נפגשתי עם קבלן הבנייה של הפרויקט שהגיש לי טפסים ותלושי משכורת של אחי, ומאז לא ראיתי אותו ולא שמעתי ממנו".



לדבריו, "מאז איש לא יצר עמנו קשר ואנחנו לא יודעים לפי לפנות יותר. פנינו לכל הגופים הרלוונטיים ודבר לא קרה, הכאב שלנו הוא קשה מאוד. מספר ימים לאחר מות אחי נפטר גם אבי ונגרם משבר למשפחה כולה. אנחנו חיים בסבל ובוכים על מותם".



 


עו"ד ישראל אסד, שמייצג את המשפחה התייחס לתביעה ולתופעת מותם של פועלי בניין, כשאמר כי "באתרי בניה מעורבים הרבה מאד גורמים, העירייה, הועדה המקומית, קבלן מבצע וקבלן משנה והם מעבירים את האחריות על מותו של עלי חטיב ז"ל אחד מהשני, ומסרבים לשלם למשפחה כספים שמגיעים להם".

הוא הוסיף כי "באתר הבנייה לא היה מעקה ולא הייתה רתמה אך בסוף תמיד מאשימים את הפועלים על מותם וטוענים שעברו התקף לב במקום להאשים את אתר הבניה. פניתי לעירייה ולמנהל הבטיחות וזימנתי אותם לבית המשפט בכדי לשמוע מה הם עשו ב-20 שנים האחרונות בכדי למנוע נפילות של פועלים מפיגומים. לטעמי הם לא ידועים אפילו מיהו יצרן הפיגומים במדינת ישראל".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן