פרשת המורה הפדופיל: הורי בית הספר היסודי בתל אביב בו לימד שאול שמאי, המורה החשוד בפדופיליה, הודיעו כי הם ישביתו מחר את הלימודים. ההשבתה מגיעה לאחר שהתקיימה היום (חמישי) פגישה של ההורים עם נציגי משרד החינוך ועיריית תל אביב, בסיומה לא הגיעו להבנות ולכן מחר בשעה 8:00 ההורים יגיעו למחות על הדברים. 



"לא יצא מהפגישה שום דבר", אמר ל"מעריב-אונליין" אחד ההורים והוסיף כי "תהיה נציגות של ההורים ב-8:00 בבוקר וממה שהבנו, רוב ההורים בבית הספר לא ישלחו את הילדים ללימודים, זה עוד הוחלט מראש כי ידענו שלא יצא כלום מהפגישה". הורה אחר הוסיף כי "הם הבינו שהמצב חמור והציעו פתרונות מסוימים להמשך תפקוד בית הספר. לגבי הנושאים שבעינינו הם הקריטיים ביותר - העברנו מכתב עם שאלות לגבי כל התנהלות הפרשיה מרגע העסקת המורה הפדופיל ועד היום, כל השאלות לא נענו וגם היום לא קיבלנו תשובות וחזרנו על הדרישה לקבל את התשובות האלה בכתב".



המחאה השקטה שקיימו בפעם הקודמת ההורים. צילום: אבשלום ששוני
המחאה השקטה שקיימו בפעם הקודמת ההורים. צילום: אבשלום ששוני



הוא מוסיף כי בעניין המהותי ביותר - המשך העסקת המנהלת, הודיעו להורים שהיא תישאר בתפקידה: "הוחלט שהיא ממשיכה בתפקידה עם איזשהו ליווי של משרד החינוך שיתמוך בה באופן מסוים, אבל היא תמשיך בתפקידה על אף כל הכשלים הסופר מהותיים, חוסר מקצועיות, התנהלות ברמה לא אתית, לא הוגנת ורשלנית. על אף כל זה משרד החינוך בוחר להשאיר אותה בתפקידה ולכן מחר בית הספר יושבת. ההורים יגיעו בהמוניהם לרחבת בית הספר להביע את מחאתם".



כזכור, שמאי, תושב ראשון לציון בן 49, חשוד בביצוע מעשים מגונים במספר ילדות תלמידות כיתה ב' בבית ספר יסודי בצפון תל אביב. במשטרה טוענים כי שמאי נגע במהלך שיעוריו במספר תלמידות באופן שאינו ראוי. עם פתיחת שנת הלימודים לפני שבועיים, ההורים קיימו מחאה שקטה מספר פעמים בבית הספר לאחר שטענו כי "המנהלת נרדמה בשמירה" וקראו לה לקחת אחריות ולהתפטר.



כמו כן, במסמך שכתבו ההורים הם מאשימים את המנהלת שהיא מסרבת לענות על שאלות שהופנו אליה, שהיא העבירה מכתב למורים בו הם מביעים את תמיכתם בה וכן מזכירים את "אירוע הפרחים" - "צילום הסלפי המזעזע מחוץ לבית הספר, שבו דאגה שכל הורה בשכונה יראה אותה מקבלת זרי פרחים לתמיכה, כולה זחוחה ומחויכת". ההורים מסכמים כי "אלו עדויות חדות וברורות מה מידת שיתוף הפעולה שהורי בית הספר יכולים לצפות מענת, מה סדר העדיפויות שלה ומה מידת הרגישות והאכפתיות שלה כלפי הילדים והוריהם".