עשרות תושבי דרום תל אביב, יחד עם פעילי תנועת "אם תרצו" הפגינו הערב (שבת) מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון היוצאת, מרים נאור, כשהם מלווים בתופי מרים ובשופרות. המפגינים ביקשו לעורר את שופטי בית המשפט העליון ממה שהם הגדירו כ"תרדמתם בכל הקשור לזכויות אזרחי ישראל ותושבי דרום תל אביב בפרט", וזאת בשל החלטת בג"ץ שלא לאפשר כליאת מסתננים שמסרבים לעזוב את המדינה.


שפי פז, מראשי מטה המאבק של תושבי דרום תל אביב, אמרה כי מאבק תושבי השכונות יימשך עד לשינוי המיוחל: "נשיאת בית המשפט העליון הנכנסת כבר מוכיחה שמה שהיה הוא שיהיה. קראנו את כל פסק הדין ואנחנו מבינים טוב מאוד את הפסיקה האחרונה בדיוק כמו שהבנו את אלה שקדמו לה". יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג שהשתתף גם הוא בהפגנה הוסיף: "משתתפי ההפגנה בחרו לתקוע בשופרות כדי לעורר מתרדמתם את שופטי בית המשפט העליון. לא יכול להיות שאותם שופטים ימשיכו במדיניותם האקטיביסטית והדורסנית הפוגעת מדי יום בתושבי דרום תל אביב ואזרחי ישראל".

במקביל לכך, התנהלה ההפגנה השבועית נגד "הסחבת בחקירות נתניהו" לדברי המפגינים, בכיכר גורן בפתח תקווה בנוכחות דלה, של כ-250 איש, זאת לאחר שבעבר הגיעו להפגנות אלה אלפי אנשים. 

קטנה מהרגיל. ההפגנה סמוך לבית היועמ"ש, צילום: אבשלום ששוני
קטנה מהרגיל. ההפגנה סמוך לבית היועמ"ש, צילום: אבשלום ששוני


יפו: "קוראים להעמיד לדין את השוטר היורה"

מוקדם יותר היום התקיימה צעדת מחאה ביפו בדרישה להעמיד לדין את השוטר שירה למוות בצעיר מהיישוב במהלך מרדף משטרתי. בין המשתתפים בהפגנה היו חברי הכנסת אחמד טיבי, דב חנין ו ואוסעמה סדי ונציגים מערים מעורבות נוספות וכן מיישובים ערביים. המפגינים הניפו שלטים עליהם נכתב בין היתר: "להעמיד את השוטר הפושע לדין" ו"לא לאלימות המשטרתית. ההפגנה החלה בכיכר השעון, כאשר המשטרה צופה במפגינים מהצד ומאפשרת להם למחות. משם החלה צעדה לעבר מטה משטרת מחוז תל אביב ברחוב שלמה.

"זו לא היתה רק הפגנה של יפואים. הגיעו מערים אחרות, בהן רמלה, לוד וכפר קאסם, להזדהות איתנו. היה כאן ייצוג רוחבי וגם נשים השתתפו בהפגנה", ציין חבר מועצת עיריית תל אביב, עו"ד אמיר בדראן – "אנחנו דורשים שתתקיים חקירה אמיתית ויסודית שתגיע לשורש ולא לטייח".