מאבק הנכים להשוואת קצבתם לשכר המינימום צבר לאחרונה תאוצה ועלה לתודעה הציבורית בעקבות חסימות הכבישים התכופות שפעיליו גורמים בצירים ראשיים רבים בכל רחבי הארץ. אביטל כהן, ממובילי המאבק דיברה בראיון לתוכניתו של נתן זהבי ב-103FM, שבמהלכו פרצה בבכי ואמרה כי "הנכים הם לא פושעים, הם פשוט נלחמים על החיים שלהם".



נתן זהבי: "אביטל כהן מה שלומך?"



אביטל כהן:
"שלומי גרוע. חזרתי משבעה לאחר הלוויה מאד קשה של חברי משה סנדר".



נתן זהבי: "אתם מפגינים?"



אביטל כהן: "יש הפגנות בחוץ וחסימות. רוב הנכים נמצאים כעת בבית השרצים, בניין הכנסת, שמעתי את המאזינים בנוגע למחאה שלנו ויש לי מה לומר. כל עוד הנכים לא יכולים לחגוג חג אף יהודי במדינת ישראל לא יחגוג חג. הייתה צריכה להיות אופרציה חזקה מאד בערב ראש השנה".



נתן זהבי: "חשוב לציין שאת נכה 100% ומתניידת בכסא גלגלים ולפני שלשום הלך לעולמו משה סנדר זועם, כועס, מתוסכל ועצוב".




אביטל כהן:
"נכון. דיברתי עם ילדיו ויש לי מסר חשוב לומר. הוא נפטר לבד, לא הייתה לו מטפלת או כסף למטפלת. רוב השיחות שלנו היו על פחד מהמוות. כשהוא נפטר אמר לי הבן שלו: 'מה רצית שאעשה, יש לי אבא שלא יכול לפרנס אותי, לעצור את החיים שלי ולא ללכת לעבוד? מה רצית שאעשה?' אין לי שום דבר נגד המשפחה וליבי איתם, חזרתי מהשבעה וראיתי את הבית בו הוא גר והרחתי את הריח המסריח בחדרו".

נתן זהבי: "קודם בתוכנית היו כמה מתלהמים שאולי לא ראו מעולם אדם שוכב בחדרו בבית מסריח ללא עוזרת כי אין כסף לממן אותה. אני ראיתי המון בתים כאלה ואני לא מסוגל ללכת ליותר לבתים הללו. אני מגדיר את ממשלת ישראל ואת ראש הממשלה בראשה כפושעים נגד האנושיות, אלו אנשים מזיקים תקציבי ענק אותו יתנו על כל שיקול מפוליטי ונותנים אותו לנבלות. כולם מדברים על יום כיפור ואני מאחל לפוליטיקאים שביום שהם יתפללו ויבקשו סליחה תקרת בית הכנסת תקרוס על ראשכם".

אביטל כהן: "אני רוצה לבקש מכל אזרחי מדינת ישראל. אף אחד לא עושה בכוונה. אזרחים יקרים שנמצאים בכבישים, אתם אולי 20-40 דקות בשמש, אנחנו בריקבון של החיים שלנו כל החיים. אני קצת אמוציונאלית כי חזרתי מהרבה הלוויות. אני מתחננת אליכם, צאו עם דגל והכינו שלט ותגלו סולידריות, חמלה והבנה. לא יכול להיות שאיבדנו אחד את השני, לא יכול להיות שהממשלה הפרידה בננו. זה לא יכול להיות. אתם חייבים לעזור לנו במאבק. אני איבדתי בשנתיים האחרונות מעל חמישה חברי נפש, רבותיי זה לא יכול להימשך. אני מסתכלת בשבעה על המיטות הריקה של סנדר וזה קשה לראות אותו בן 53 עם פנים כחולות, הוא היה צריך להיות איתנו כאן בראש השנה. אז איפה אתם הציבור? איפה אתם? אתם שולחים אותי לביבי בו אתם בחרתם, זה לא קמפיין בחירות זו מחאה חברתית , ביום הבחירות יהיה יום הדין. תגלו סולידריות".

נתן זהבי: "אגב אביטל הייתה אדם בריא שנפלה עליה מכה קשה וכעת מכים אותה שוב והיא צריכה להתמודד בכבישים ולחפש את העיניים שלכם כדי שתבינו שאי אפשר לחיות עם 2340 שקלים".

אביטל כהן: "הנכים הם לא פושעים, הם נלחמים על החיים שלהם".


עריכה: איתמר זיגלמן