ביום חמישי האחרון, כשהיה בדרכו לסיני, נהרג עומר ימין (39), בעקבות פגיעה אנושה בתאונת דרכים. משפחתו החליטה לתרום את איבריו, ובמהלך היממה האחרונה עמלו צוותים רפואיים מבתי החולים בילינסון ואיכילוב מסביב לשעון על ביצוע ההשתלות בארבעה חולים שונים, שנמצאו ברשימת ההמתנה של המרכז הלאומי להשתלות וחייהם ניצלו בזכות עומר.



התאונה ביום חמישי האחרון אירעה על הכביש בין באר שבע לדימונה. לאחר שחש עייפות וירד לשולי הכביש לנמנם, פגע בו רכב בעוצמה חזקה בעודו ישן ברכבו. עומר הועבר עם פגיעת ראש קשה לבית החולים סורוקה שבבאר שבע, אולם למרות מאמצי הרופאים להצילו, נאלצו לבסוף לקבוע אצלו מוות מוחי. אתמול נערכה הלוויתו.



איבריו של עומר נתרמו לארבעה אנשים, בהם כבד וכליה שהושתלו בגבר בן 59 בבית החולים איכילוב, לבו הושתל בגבר בן 30 בבית החולים בילינסון, שם גם הושתלו שתי ריאות בגבר בן 33 ולבלב וכליה בגבר בן 36.



עומר לא חתם אמנם על כרטיס אדי, אך לדבריה של אמו, גליה ירון, ההחלטה לתרום את איבריו בכלל לא הייתה עניין של שאלה. "זה היה עומר. אם היינו שואלים אותו, אז זו הייתה התשובה, ברור לנו". עוד סיפרה האם כי "עומר היה מושלם, ילד יפה תואר, אלף צעדים קדימה, חכם, אהוב על כולם. אני יודעת שזה נשמע לא אובייקטיבי כי אני אמא שלו, אבל כולם אומרים שהוא היה אדם ענק. אתמול באו הרבה להלוויה וחיבקו, כל אחד כמו החבר הכי טוב שלו".