הרב שלמה עמאר התייחס היום (שלישי) בראיון לכאן ב' להתפטרותו מן הכנסת של ח"כ יגאל גואטה מש"ס, שנכנסה הבוקר לתוקף, בשל דרישת רבנים, לאחר שהשתתף בחתונת אחיינו ההומו. עמאר, שכיהן בעבר כרב הראשי הספרדי לישראל וכיום הוא רבה הראשי של ירושלים, אמר כי "אני לא מאמין שח"כ גואטה או כל אדם ששומר מצוות או אפילו לא שומר ילך לחתונה כזאת".



עמאר הוסיף בנושא: "אני הייתי אומר לא אבוא ואני מוחה על זה. בעיני זה חמור מאוד. התורה מחמירה באיסור הזה. יותר קל לאכול חזיר עשר פעמים ולא העבירה הזאת”. לטענה כי ח"כ גואטה ביקש לכבד את כבוד המשפחה כשהלך לחתונת אחיינו אמר הרב נחרצות: "זה לא כבוד המשפחה. כבוד השם לפני הכל לפני הבנים והבנות לפני הכל".



הרב הראשי של ירושלים ציין כי בעיניו הומוסקסואליות נובעת מתאווה ולא מנטייה. "אם אדם בריא ורק מרוב תאוות הוא צריך להתגבר על עצמו. ואלוהים ברא וכתב תורה לפני בריאת העולם וקבע שזה איסור באיסורים מהיותר חמורים שיש. אנו קוראים את זה במנחה ביום הכיפורים”. 



גואטה מגיש ליו"ר הכנסת את התפטרותו. צילום: לשכת יו"ר הכנסת



"הם צריכים להתגבר ולחיות חיים נורמליים ואם אדם חלילה אין לו כוח התגברות יכולים לעזור בהדרכה מקצועית של פסיכולוג וכדומה. אבל זה לא נורמלי, אלא אם זה חולי. השם בחר שיש זכר ונקבה. הם זה לא בריאה שהשם ברא. זה נטיות מרוב תאוות. זה תאווה מקולקלת ומושחתת. התורה קוראת לזה תועבה ונתנה על זה עונש חמור ביותר מהחמורים שיש", הוסיף.



על מתווה הכותל: "כמו הכחשת שואה"


כשנשאל על מתווה הכותל, עמאר יצא בחריפות גם נגד הרפורמים והקונסרבטיבים ואמר כי "הם חוטאים מאוד" ו"הם לא יותר דתיים מהחילוניים חס ושלום" הוא הביע התנגדות למתווה הכותל, שנועד לאפשר להעניק להם רחבת תפילה מעורבת, ואמר כי מדובר בחילול השם.



עמאר נשאל האם בתפילותיו לראש השנה הוא מתפלל גם עבור הרפורמים והקונסרבטיבים. על כך השיב: "בוודאי שאני מתפלל עליהם. אחינו בשרינו הם. 


לדבריו הרפורמים והקונסרבטיבים "חוטאים מאוד והשם יחזיר אותם בתשובה”. עוד אמר כי הם לא יותר דתיים מאשר החילוניים. "יש הרבה חילונים בארץ אבל הם לא מתכוונים למרוד רובם ככולם. לא מתכוונים לעקור. הם לא רוצים שנכבול אותם. אני מבין אותם אוהב ומיודד אתם ומדבר אתם שיתחזקו ביהדותם שיתקרבו לשם”.



אבל לגבי חס הרפורמים והקונסרבטיבים אמר הרב שהם "חס ושלום לא יותר דתיים מהחילונים. הם הרבה יותר חוטאים מהם. אין להם שבת וכיפור. הרבנים שלהם שקוראים לעצמם רבנים מחללים שבת. מחתנים גוים עם יהודיות ויהודים עם גויות ויש ביניהם שעומדים בגאוה יחד עם כומר ועושים חתונה מעורבת. מי שיודע את ההסטוריה יודע שבאמריקה כמעט אין להם המשך".


עמאר הדגיש בדבריו כי הוא מתנגד בתוקף גדול למתווה הכותל "כי זה חילול הקודש ואין לאף אחד רשות לחלל את הקודש. אם הם באים להתפלל בשמחה רבה. אם ילכו למקום תפילה של מוסלמים יחלצו נעליים לפני כניסתם. כאן מקובל מדורות שיש מקום לגברים ומקום לנשים. כבר בבית המקדש היתה חלוקה לעזרת נשים לחוד ועזרת ישראל לחוד. ואמרתי אי אפשר להכחיש את זה. מי שמכחיש את זה כאילו מכחיש שואה”.