ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיחקר שוב, ככל הנראה לאחר החגים, בפרשת המתנות (תיק 1000) ופרשת שיחותיו עם נוני מוזס (תיק 2000) כך דיווחו היום (שישי) גורמים המקורבים לחקירה. יש לציין כי בעקבות העובדה שנתניהו כבר נחקר בעבר בפרשות האמורות, אין המשטרה צריכה את אישורו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כדי לבצע חקירות נוספת, עם זאת החקירה מלווה בנציג מהפרקליטות והיועמ"ש מעודכן בהתקדמותה. כמו כן, גם נוני מוזס צפוי להיחקר בשבועות הקרובים, זאת לצד בכירים נוספים, שיגיעו למשרדי להב 433, כפי שפורסם בחודש שעבר במעריב.



כזכור, לאחר גיוסו של ראש לשכתו לשעבר של נתניהו, ארי הארו, ציין גורם בכיר במשטרה כי "התיקים מתחזקים משמעותית כתוצאה מהעדות". גורם המעורה בפרטי החקירה הוסיף אז כי "הארו ניהל את מערך המתנות, פעל על פי ההנחיות שקיבל וידע כל פרט בכל שלב בהתנהלות של לשכת ראש הממשלה וסביב ביתו של נתניהו".



הרו. בעקבות עדותו רה"מ צפוי להיחקר שוב. צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90
הרו. בעקבות עדותו רה"מ צפוי להיחקר שוב. צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90




בתוך כך, בעקבות חיקור הדין של ארנון מילצ'ן, שנחקר באזהרה בתחילת החודש בלונדון בחשד להעברת שוחד לרה"מ במסגרת פרשת המתנות, שכאמור ייחקר לפחות פעם נוספת, התחזקו הראיות נגד נתניהו. נציין כי גם עדותו של המיליארדר לן בלווטניק, בעליו של ערוץ 10, תרמה רבות לחיזוק התשתית הראייתית כנגד ראש הממשלה. בעדותו, בלווטניק אישר לחוקרי יאח"ה כי רק אחרי פנייתו של נתניהו אליו הוא ניהלמו"מ לרכישת חלקו של מילצ'ן בבעלות על ערוץ 10. בחקירה עלה כי מילצ'ן קיבל מבלווטניק סכום העולה למעלה לאין שיעור מהסכומים שהוצעו לו עד לאותה הפנייה מידי מגורמים אחרים.



גורמים המעורים בחקירה ציינו כי חיקור הדין של מילצ'ן הביא לתוצאות מצויינות, זאת על אף התנגדותו לביצועו על ידי ניצב רוני ריטמן, ראש להב 433. "חיקור הדין בוצע על פי הדעה של האחרים ולא על פי דעתו של ניצב ריטמן, אולם התוצאות במקרה הספציפי הזה היו מעבר למצופה ובדיוק בהתאם למטרה שהוצבה עם היציאה לחיקור הדין".