פעילי ארגון "הנכים הופכים לפנתרים" הודיעו הערב (שבת) כי בכוונתם להגביר את מאבקם למען הגדלת קצבת הנכים, ובמסגרת זאת פרסמו כי יחסמו החל ממחר בשעה 06:30 בבוקר ציר תנועה ראשי באזור תל אביב, ובמהלך החסימה מתכננים נכים להציג במהלך החסימה מציג בדמות ארון קבורה, שישמש הן לשם חסימת הכביש והן לצורך העברת המסר שלהם.



לפני החג הודיעו הנכים על החרפת מאבקם, אך הודיעו כי הם דוחים את הפעולות המתוכננות לאחרי החגים, וזאת "כדי שלא לפגוע בציבור הרחב ערב ראש השנה. החלטנו לחדש את המאבק ולהחריפו ביום ראשון. אנו מאחלים לכל הציבור בישראל שנה טובה" אמר אייל כהן, מייסד "הנכים הופכים לפנתרים".



חסימת כבישים על ידי הנכים. צילום: הנכים הופכים לפנתרים
חסימת כבישים על ידי הנכים. צילום: הנכים הופכים לפנתרים



בקואליציית ארגוני הנכים הסבירו: "זה היה עוד חג עצוב וקשה לרבבות נכים שקיומם בכבוד נשחק והלך במהלך שני העשורים האחרונים בהם ממשלת ישראל זנחה אותנו. קיווינו לרכך את ליבה של הממשלה לפני החג וזה לא קרה ולכן עיקר המאבק עוד לפנינו. הכסף קיים בקופת המדינה אבל ידה של הממשלה קפוצה. כולנו תקווה שאחרי ראש השנה נקבל עוד יותר תמיכה מהציבור הרחב ובכלל זה הנהגים בכבישי ישראל כי זהו גם מאבק של סולידריות חברתית ולמען חברה חזקה".



"נכות יכולה לקרות חלילה לכל אחד ואז מגיע מבחנה של מדינה ושל רשת הביטחון הסוציאלי שהיא אמורה להעניק לכל אזרח ששילם מסי ביטוח לאומי ובריאות כל עוד עבד. אם היא זורקת את נכיה לשוליים מאבקנו הוא מאבקה של החברה כולה. גם עבור כל ישראלי שחלילה מחר יחווה תאונה או מחלה וימצא את עצמו עד מהרה מאבד את עצמאותו הכלכלית. שתהיה שנה טובה לעם ישראל. שנה של ערבות הדדית", הסבירו בקואליציה.