על רקע התקלה במאגר "תמר", הסביר היום (ראשון) הגאולוג, ומי שגילה את המאגר, אל"מ במילואים (במיל') יוסי לנגוצקי, בתכניתם של דרור רפאל, ספי עובדיה ולאה גולדין ברדיו 103FM "תקלות קורות, אך הריבון חייב לגרום לזה שיניחו צינור שני במאגר תמר". לדבריו, "כל האנרגיה של מדינת ישראל מגיעה בצינור אחד כתוצאה של טיפשות וחוסר אחריות".



"בזמנו, כשהחל הדיון על מתווה הגז היו גורמים שהפכו את הדיון לפוליטי. אישרו לחברות המחזיקות בזכויות 'תמר' ו'לוויתן' להמשיך בדרכם ללא הנחת צינור שני", סיפר לגנוצקי, שקבע: "זהו דבר בלתי מתקבל על הדעת - איך המדינה נוהגת בשאננות שכזו? זהו כישלון גדול מאוד של המדינה על כל גורמיה. לצערי הגדול היה זה אבי גבאי שהסיק מסקנה שהגז מריח לא טוב והתפטר מהממשלה".



 


"מדינה לא יכולה להישען על צינור אחד", הוסיף אל"מ במיל' יוסי לנגוצקי. לטענתו, "כל האנרגיה של מדינת ישראל מגיעה בצינור אחד כתוצאה של טיפשות וחוסר אחריות. זוהי אינדיקציה לדברים אחרים שעוד נראה בעתיד. אנחנו מתרגשים ממה שאנחנו רואים באותו רגע, אך אנחנו עוד נגלה דברים רבים כתוצאה מכך שהמדינה נכנעה לאינטרסים כלכליים".

לגרסתו, "יש ראש ממשלה, שר אנרגיה ושר אוצר. איפה הם היו כשקיבלו את ההחלטה? שר האוצר איש חביב ונחמד, אך העדיף את ההיכרות האישית שלו עם חברו ונמנע להצביע בנושא הגז. ההחלטות של ועדת צמח קובעות כי רזרבות למדינת ישראל מספיקות רק ל-20 שנה והשאר לייצוא. זהו חוסר אחריות ברמה הגבוהה ביותר".

כשנשאל האם על החברות שבנו את ההסכם לקחת אחריות במשבר ולספוג את הנזקים השיב: "אני לא בית משפט, אך אני יכול לומר בביטחון שלהבנתי הריבון נכנע לאינטרסים זרים ונמנע מלכפות על החברות תהליך".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן