ביקורו של הבמאי הישראלי מוחמד בכרי בביירות, בירת לבנון, שם הוא התבטא באופן חריף נגד ישראל ואף טען כי "נורמליזציה עם 'האויב הציוני' היא בגידה", הזכיר לרבים בישראל את פעולותיו בעבר, בהן צילום הסרט "ג'נין ג'נין", העוסק בקרב שנערך במחנה הפליטים בעיר והאשים את חיילי צה"ל בביצוע פשעי מלחמה וב"טבח" שכביכול התרחש במחנה הפליטים.



יונתן, אחד הלוחמים שהשתתפו בקרב, ואף תבעו את בכרי על הוצאת דיבה התראיין היום (ראשון) לתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, סיפר על תחושותיו כלפי בכרי ואף סיפר כי ברגעים אלה מתנהלת תביעה חדשה נגד בכרי.



בן כספית: יונתן שלום, היית לוחם, מאלה שניסו לתבוע את מוחמד בכרי. אני מניח שלא התפלאת אחרי מה שהוא אמר בביירות.


יונתן: "מילה אחת על המשפט - אנחנו הוכחנו שהוא שיקר עלינו ועל כל החברים שלנו שנלחמו בג'נין. לא מפתיע אותי מה שהוא אמר בלבנון".



אריה אלדד: מה ישראל צריכה לעשות, לשלול את אזרחותו? לא לאפשר לו לחזור מלבנון?


יונתן: "אני חייל מילואים שנשלח להגן על הבית ושהוצג כרוצח ופושע יחד עם חבריי, ועל כן תבענו אותו כדי להוציא את האמת לאור. עשינו את זה בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה וזכינו גם בבית המשפט העליון. מתנהל נגד מר בכרי תיק נוסף בימים אלה. קצין, שרואים אותו בסרט "ג'נין ג'נין", תובע אותו בבית המשפט המחוזי בלוד".



"מה שהוא אמר בלבנון רק חושף את פרצופו האמיתי כלפי המדינה. העניין שלי איתו זה ג'נין, עניין המדינה איתו זה השם הרע שהוא עושה לה. בנוסף יש גם את הפיגוע שחמולת בכרי עשתה בהר מירון ומוחמד בכרי עצמו דיבר בשם בני דודיו שביצעו את הפיגוע".



כספית: למה היועץ המשפטי דאז, יהודה וינשטיין סירב להצטרף לעתירה שלכם לבג"ץ?


יונתן: "המדינה הצטרפה לתביעה. בית המשפט העליון אמנם החמיר את הקביעה שהוא שיקר על מנת לפגוע בשם המדינה, ורמזו להעמידו לדין פלילי, אבל היועמ"ש בחר שלא".