עו"ד ירום הלוי, המייצג את רומן זדורוב שהורשע ברצח הילדה תאיר ראדה ז"ל, אמר היום (שני) כי בית המשפט העליון אישר לפני כ-10 ימים להעביר לידי פרקליטיו של האסיר חומרי חקירה שחלקם לא נבדקו בעבר. הלוי אמר בראיון לכאן ב' כי הממצאים, הכוללים טביעות אצבעות ושערות מזירת הרצח, יושוו לדנ"א של א"ק, שהואשמה בעבר על ידי בן זוגה לשעבר כי היא הודתה בפניו בביצוע הרצח ונחקרה במשטרה. 
"חשוב לציין שמאז תחילת 2016 בסמוך כבר שלאחר דחיית  ערעורו של רומן בעליון אנחנו מנהלים מלחמה עם הפרקליטות בניסיון לקבל חומרי חקירה ובדיקות ממצאים פורנזיים", אמר עו"ד הלוי. "לדוגמה, שערות מגופת המנוחה תאיר שרק חלקן נבדקו. בתוצאת מעבדה שנערכה בחו"ל נמצא שחלק מהשערות שייכות לנקבה אבל לא שייכות לתאיר".
עו"ד הלוי הסביר כי לדעתו הוא יודע את זהות הרוצחת האמיתית וכי ממצאי החקירה יושוו לדנ"א שלה. "האישה הזאת היא פורסמה, ראשי תיבות שמה פורסמו- א"ק", אמר הפרקליט. "היא חברתו לשעבר של א"ח שהגיע למשטרה ביוזמתו וסיפר שהתוודתה בפניו על הרצח והראתה לו סכין מגואלת בדם ופיאה. הוא נחקר במשטרה ונעצר ל-10 ימים והיא נעצרה ליום. היא ניסתה לדקור בצוואר אדם נוסף ואז אושפזה לשנתיים. היום היא אישה חופשייה. אנחנו קיבלנו רשות לקבל טביעות אצבע שלא נבדקו ושערות ולהשוות אותם לאלה של א"ק".


הוריה של תאיר ראדה בהלוויה ב-2006. צילום: חמד אלמקת
הוריה של תאיר ראדה בהלוויה ב-2006. צילום: חמד אלמקת

 
הלוי הוסיף כי המשטרה פעלה "בצורה מושחתת" בטיפולה בתיק. "אני אומר במלוא האחריות שהמשטרה פעלה בצורה מושחתת ובמרמה, ונתנו לחתול לשמור על השמנת והחוקרים מיסמסו את החקירה", אמר. " לגבי טביעות האצבע- יחידת השוטרים שיקרה. הם טענו שכל הטביעות הושוו אבל 20 מעתקי טביעות אצבע לא הושוו. טביעות האצבע של רומן כלל לא נמצאו בזירה".
הלוי אמר כי הוא משוכנע כי א"ק תורשע אם תועמד לדין. "בתקווה רבה ביום מן הימים תוגש בקשה למשפט חוזר לא רק בקשר לא"ק. יש עדות נגדה של עד בסיסי ואני אומר יש שפע של חיזוקים וכל בית משפט היה מכניס אותה למאסר עולם", אמר עוה"ד. "אני רק אומר שרומן הורשע על פחות ממה שיש לגביה בגלל מוצא פיו ורמאות החוקרים. החוקרים, ולדעתי תת הכרתית גם הפרקליטות, לא רוצים לזעזע את המדינה עם משפט חוזר וביטול הרשעה. אני מאמין בחפותו של רומן זדורוב שזועקת לשמיים. זכויותיו נרמסות בשיתוף פעולה של הפרקליטות".
  
כזכור, רצח תאיר ראדה התרחש ב-6 בדצמבר 2006 - גופתה של ראדה, ילדה בת 13 וחצי מקצרין, נמצאה בתא שירותים בבית ספר בעיר בו למדה, כשעל גופה חתכי סכין וסימני אלימות רבים. לאחר הרצח עצרה המשטרה את זדורוב, פועל בניין בן 29 שעבד בבית הספר, הוא שוחרר, וכשבוע לאחר הרצח נעצר שוב, בחשד שביצע את הרצח. זדורוב הודה בביצוע הרצח בפני חוקריו ומדובב משטרתי ושחזר את המעשה לפני מצלמות המשטרה, אך זמן קצר לאחר מכן חזר בו מהודאתו וטען כי זו הוצאה ממנו בלחצים. ב-14 בספטמבר 2010 הורשע זדורוב בבית המשפט המחוזי בנצרת ברצח ונידון למאסר עולם.