בהלה בדרום בעקבות פטירה של פעוטה בת חמישה חודשים מדימונה, שנפטרה מדלקת קרום המוח לאחר שנדבקה מחיידק פנאומוקוק, שכנגדו לא חוסנה. התינוקת פונתה שלשום מדימונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע תוך כדי שנעשים בה פעולות החייאה, שם נקבע מותה. בהמשך, הועברה הפעוטה לנתיחה במכון לרפואה משפטית, כאשר שם עלה חשד סביר לדלקת קרום המוח ולדלקת ריאות. בעקבות זאת, לשכת הבריאות של מחוז דרום החלה באיתור מגעים ומתן טיפול מונע בחשד לאירוע של חיידק מנינגוקוק, שכן מדובר בחיידק מדבק.

היום (שני) נרגעו הרוחות לאחר שהגיעו תשובות מעבדה, שהדגימו חיידקי פנאומוקוקים. עקב כך, הופסק הטיפול המונע . יש לציין, כי חיידק הפנאומוקוק מוכר כמחולל אפשרי של דלקת קרום המוח. לחיידק ישנם תת זנים שונים, אשר כנגד חלקם קיים חיסון. התינוקת, על פי התחקיר, טרם חוסנה.
גורם במכון לרפואה משפטית אמר מוקדם יותר היום ל"מעריב אונליין" כי "הפעוטה מתה מדלקת קרום המוח בעקבות חיידק, החיידק הזה מדבק ולכן הודענו ללשכת הבריאות .המחוזית בדרום, והם אמורים לטפל בכל מי שהיה בסביבתה, למשל כל בני המשפחה והחברים שהיו בסביבתה. אני יודע שעוד ילדים בגנון שלה עם חום עכשיו, וזה בטיפול".