ליגת כדורגל אזורית בשם “ליגת האריה האדום” הציעה לצרף אליה קבוצה פלסטינית. אולם, הקבוצה סירבה מחשש לחיי השחקנים. הליגה, ובה קבוצות מירושלים, מגוש עציון ומקריית ארבע, ביקשה לצרף אליה קבוצה מהכפר הפלסטיני ואדי ניס, הסמוך לאפרת. מדובר בקבוצה מוכרת שאף זכתה באליפות הרשות הפלסטינית לפני שלוש שנים. אולם, כשפנו מנהלי הליגה אל מנהלי הקבוצה הפלסטינית, השחקנים אומנם שמחו תחילה, אך במהרה התברר כי אין להם אישור לכך.



חברי הקבוצה הסבירו למקביליהם הישראלים כי ג’יבריל רג’וב, ראש ההתאחדות הפלסטינית לכדורגל, אסר עליהם לשחק משחקי ידידות עם יהודים, וכי אם ימרו את פיו, קיים חשש לחייהם. “חשבנו שצירוף הקבוצה לליגה יעזור לשני הצדדים להכיר זה את זה טוב יותר, וייטיב עם האווירה באזור, אך מסתבר שיש מישהו שמגמה כזאת לא עולה בקנה אחד עם האג’נדה הפוליטית שלו”, אמר ל"מעריב" אחד משחקני ליגת האריה האדום. “לדעתי זה פספוס גדול. היה יכול להיות דווקא נחמד.”



את הליגה הקימו שני מתנחלים מגוש עציון, עודד בלקין ושלמה אריאל, שהתרגש מאוד מהרעיון לשלב את הקבוצה הפלסטינית בליגה. “המחשבה הזאת ריגשה אותי, וזה תסכל אותי מאוד שלא הצלחתי להוציא את זה לפועל, אף שעדיין לא אמרתי נואש בעניין”, אמר.