מספר שעות לאחר פיגוע הטרור בהר אדר, שבו נרצחו שלושה ישראלים, מתבררת זהותו של המחבל שעמד מאחורי המתקפה הרצחנית. נמר מחמוד אחמד גמל, בן 37, אב לארבעה ילדים שהיה בעל היתר עבודה ביישוב. מחקירה ראשונית של הפיגוע עולה כי למפגע היו בעיות אישיות ומשפחתיות משמעותיות, בכלל זה בעיות של אלימות במשפחה. עוד עלה כי אשתו של המפגע ברחה לירדן לפני מספר שבועות והשאירה אותו עם ילדיו, מה שגרם לו ככל הנראה לבצע את הפיגוע.



מחקירת המקרה עולה כי האקדח שבו השתמש המחבל נגנב בשנת 2003. כמו כן, ידוע כי היה לו היתר עבודה, אך רק באזור יהודה ושומרון. מלבד זאת, מסתמן כי מדובר בפיגוע שלא מאפיין את הפיגועים הקודמים בשל העובדה שהמחבל הנו נשוי ואב לילדים, וגם בשל כך שבמהלך האירוע הוא הפגין מיומנות לחימה גבוהה יחסית, שהסתיימה, כידוע, בתוצאה קטלנית.



גמל. הכה את אשתו, שברחה לירדן. צילום: רשתות חברתיות
גמל. הכה את אשתו, שברחה לירדן. צילום: רשתות חברתיות



בפוסט שפרסם גמל בפייסבוק, מספר שעות לפני המעשה, הוא כתב: ״לשתף את המסר הזה בעמוד שלי כשתתעוררי. שהמצפון שלך יהיה שקט. אני מעיד בפני אלוהים כי ׳אום בהאא׳ הייתה אישה טובה ואמא רחומה, ואני הייתי הרע ביחס שלי אליה בשל קנאתי הטפשית והאירועים המפחידים בחברה הכושלת. אני אומר זאת עם בריאות מלאה, שאין קשר למה שיהיה מחר לאשתי שאני מאשר לה את כל הזכויות שלה. אני מבקש ממך סליחה, ושתחנכי את ילדיך לפי דרך האל״.



בתוך כך, תושב היישוב סיפר כי המחבל עבד בביתו בניקיון, ואף היה אמור לעבוד היום באחד הבתים במקום. "הוא המנקה שלנו לשעבר, אבל לא צריך להיות מופתעים מתרחיש כזה. מספיק שאותו מחבל קם עם ג'ננה בבוקר והדרך לביצוע מעשה היא קצרה מאוד".



הפוסט של המחבל. ביקש סליחה מאשתו וביקש ממנה לחנך את ילדיה ע"פ דרך האל. צילום מסך פייסבוק
הפוסט של המחבל. ביקש סליחה מאשתו וביקש ממנה לחנך את ילדיה ע"פ דרך האל. צילום מסך פייסבוק



לדבריו, "סימני אלימות בוודאי שלא ראינו. היינו שותפים למצוקה שלו, הוא שיתף התייעץ וקיבל חיזוקים. לא ראינו שום סימנים שיכולים להעיד על מה שראינו הבוקר. זה מטלטל, זה מפחיד. מחר בבוקר הייתי אמור לאסוף אותו לניקיון. זה יכל לקרות גם אצלנו בבית. אבל צריך להירגע ולחשוב על מציאות חיינו, דו קיום, אבל לא שוברים את הכלים. מחר בבוקר בשעה 7:00 הייתי אמור לאסוף אותו מהשער כמו בכל יום רביעי. זה מפחיד, אבל החיים ממשיכים וחייבים לחזור למציאות. הוא עובד כל יום בבית אחר ביישוב. היה פה רקע אישי שלך אותו מחבל הוא היכה את אשתו והיא ברחה לירדן. עם זאת, היה מדובר באדם חכם מאוד שהכיר את החברה הישראלית".