משפחותיהם וסביבתם הקרובים של נרצחי הפיגוע בהר אדר, סמ"ר סולומון גברייה בן ה-20 ויוסף עיסאם עותמאן בן ה-25 ז"ל, התקשו לעכל את הבשורה המרה, עם היוודע דבר מותם של השניים. אביו של גברייה סיפר לכלי התקשורת כי "הוא היה ילד אדיב, חזק, שירת במג"ב בשטחים שלוש שנים, עזר לכולם, גם לערבים, גם ליהודים". בתוך כך, בן כיתתו לשעבר של עותמאן טען כי הוא היה "בן אדם מקסים, זהב, בחיים לא פגע במישהו, היה רגוע, חי את החיים שלו מהעבודה לבית". הלווייתו של גברייה תתקיים בבית העלמין בבאר יעקב ב-17:00. מועד הלווייתו של עותמאן מאבו גוש, שהותיר אחריו אישה, שני בנים ובת, טרם נודע. משפחתו הקימה סוכת אבלים בחצר ביתה. 



כוחות ההצלה באזור הפיגוע בהר אדר. צילום: מד"א

בבית משפחתו של לוחם מג"ב קיבלו את הבשורה בהלם כבד. חבר המשפחה ויו"ר ועד הקהילה בבאר יעקב, שם התגורר הלוחם, ברוך בובלה, סיפר: "הוא הילד המחונן של באר יעקב, תלמיד מצטיין ששום דבר חוץ מלימודים לא עניין אותו. הוא לא חשב לרגע להסתובב ברחובות, ואהב לעזור לכולם, לכל מי שנקרה בדרכו".



הוא הוסיף כי "הבן הבכור, שלו שתי אחיות ואח קטן, אני אישית הדבקתי לו את הכינוי 'הגיבור שלנו'. הוא אהב כל כך את המדים ואת התפקיד, ולא בכדי הוא הציל יחד עם מאבטחים בגופו פיגוע גדול יותר ואולי קורבנות גדולים יותר מתוך היישוב".



סוכת האבלים בבית משפחת עותמאן. צילום: פייסבוק
סוכת האבלים בבית משפחת עותמאן. צילום: פייסבוק



בובלה אף סיפר כי לפני שנה ניצל גברייה מהתקלות עם מחבל שתקף אותו בסכין, אז נפצע בידיו ובצוואר. "אחרי שבועיים של שיקום היה ברור לו ולנו שהוא חוזר לחיל וחוזר להיות לוחם. הוא לא חשב על שום דבר אחר ולא היה מוכן לשמוע על שום אפשרות אחרת. היום הוא שילם במחיר החיים".



ניסים גוזלן, ראש המועצה בבאר יעקב, הוסיף: "זה הילד הטוב של באר יעקב. הוא נפגע בקרב והציל חיים. אבל כבד למשפחה ולקהילה ולבאר יעקב כולה. בנו לכאן לחבק ולתמוך במשפחה בשעת האסון הכבד. בשבילי ובשבילנו בבאר יעקב הוא יישאר לנצח הנער המוצלח, התלמיד המצטיין, שחקן הכדורגל הטוב. בעצם, מלח הארץ".



לדברי אביו של גברייה, בנו "בא לתפקיד בעולם הזה, סיים את תפקידו והלך. אני סומך על צה"ל שיטפלו במפגע השפל הזה, יטפלו בבני משפחתו, והם יצטערו על המעשה הזה". "הוא התגייס למשמר הגבול, תמיד שאף לזה, הוא רצה להתגייס לשם והלך. היה שם כבר שנה וחצי, הוא נפצע לפני שנה וחצי בפיגוע, אבל לרגע הוא לא ויתר, חזר למסלול והמשיך", הוסיף קרוב משפחתו של גברייה.


בן דודו של עותמאן: "היה איש שקט וטוב"

מג'די עותמאן, בן דודו של יוסף, אמר לרשת ב': "קיבלתי טלפון בדיוק שיצאתי לעבודה, מחבר, שאמר לי שהיה פיגוע ירי ודקירה, עדיין לא ידענו מה קרה. ידעתי שיוסף שם, ידעתי שהוא בשער של הכניסה שמפריד בין הר אדר לכפרים שם. היה בתחילה בלבול, אמרו שהוא פצוע ולא הגדירו מה מצבו, ולאט לאט התחיל להתגלגל, ואמרו לנו שהוא נהרג. הוא היה לוחם, איש טוב, שקט. רצה להמשיך בחיים ולהתקדם בעבודה שלו, הוא אהב אותה מאוד. אהב את המשפחה שלו, את החברים, את האנשים. כל הכפר עכשיו באבל".

זירת הפיגוע בהר אדר. צילום: פלאש 90
זירת הפיגוע בהר אדר. צילום: פלאש 90


הוא הוסיף כי "היה בחור מאוד שקט, אני מכיר את זה. הייתי גם לוחם מג"ב, אני יודע איך זה. איזה דו קיום, אין פה, ולא יהיה. נגמר הסיפור. לא יהיה שלום, לא יהיה כלום. כל אחד בצד שלו. אנחנו בצד אחד, והם בצד שני. אנחנו בישראל והפלסטינים שם. זה המקרה השני, במחנה יהודה נהרג בן משפחה שלנו. אי אפשר יותר. כולנו קורבנות, כולנו נופלים. צריך לעשות משהו. יהיה בסדר, נעזור להורים שלו, יהיה בסדר".