במחוז תל אביב במשטרה החליטו לעשות מעשה ולנסות ולאתר בעלי אופניים שכלי הרכיבה שלהם נגנב, אבד או נשדד מהם במהלך השנה האחרונה. על מנת להגיע לבעלים החוקיים של האופניים שקדו במחלק החקירות של המחוז, בשיתוף עם יחידת הטכנולוגיות, על אפליקציה המסייעת בידי המחזיקים בה לאתר את האופניים שלהם אם נגנבו מהם כאמור.



במחוז ת"א רואים חשיבות מרבית במאבק כנגד גניבות האופניים במיוחד חמורים הדברים בהתייחס לאופניים חשמליים, אופני שטח ואופניים מקצועיים ברכיבה על הכביש ששוויים נאמד באלפי שקלים. במהלך השנה האחרונה אספו או ריכזו במחוז ת"א כאלף זוגות אופניים, מתוכם כ-400 אופניים חשמליים, אופני שטח, ואופניים מקצועיים לרכיבה על הכביש שנגנבו או אבדו לבעליהם ונתפסו בנסיבות שונות על ידי המשטרה. באמצעות האפליקציה מאפשרת המשטרה לבעלי האופניים להתחקות אחר כלי הרכב שלהם ולנסות לחפש בין מאות זוגות האופניים את האופניים שנגנבו להם.

אפליקציית "אופניים" . צילום מסך
אפליקציית "אופניים" . צילום מסך

 

במחוז ת"א מציינים כי יצירת האפליקציה היא כל כולה לנוחות בעלי האופניים שנפלו קורבן למעשה גניבה או שוד. באמצעות האפליקציה, בנגישות מהירה וקלה, יכולים אותם תושבים לאתר את רכושם ועל פי פרמטרים שונים למלא ספח הנושא פרטים אישיים אותו הם שולחים ישירות לרכז החקירות במחוז ת"א, ולאחר בירור מוקפד יוצר איתם הרכז קשר אישי ומזמין אותם לקבל את האופניים חזרה.