חן פיליפוביץ', ראש מועצת הר אדר, היישוב בו אירע הבוקר (שלישי) הפיגוע בו נרצחו אור אריש, יוסף עותמאן ולוחם מג"ב סולומון גברייה ז"ל, שהובאו היום למנוחות, אמר בראיון בגלי צה"ל כי שוחח עם הרבש"צ, אסף שטיינהרט שנפצע קשה, לאחר הפיגוע. "הוא התקשר אלי ברגע שנורה, וביקש: 'אם אני מת, תדאג לאשתי'. אמרתי לו - אתה לא הולך למות".


ראש המועצה סיפר על הרגעים שאחרי הרצח, כשהגיע לזירה: "עמית זיהה שאחד העובדים נראה לו לא טוב כיוון שהיה לבוש מעיל שלא מתאים לזמן למרות שבהר אדר הטמפרטורות מתחילות לרדת. אני הגעתי תוך שתי דקות. זה אירוע מאוד קשה. אתה מנסה לסייע ככל שניתן ומנסה להתנתק".
פיליפוביץ' דיבר על האבטחה במקום ואמר שמגנומטר לא היה פוטר את הבעיה משום שגם אם היה, הוא היה מוצב במקום הלא נכון והמחבל היה יורה לפני שהיה מגיע אליו. 


ראש המועצה התייחס לעבדות הפועלים הערבים ביישוב. "הגורם האנושי הבודד הוא תמיד בעייתי לסיכול. גורמי הביטחון הראו מה הם מסוגלים לעשות אבל זה כנראה לא מספיק לפעמים", אמר. פיליפוביץ' נשאל האם העובדה שלמחבל היו בעיות אישיות - נהג באלימות כלפי אשתו - לא היתה צריכה להוות התראה לגביו ולמנוע את כניסתו ליישוב. "לא הייתי מפיל את הפועלים הטובים שעושים עבודה נהדרת, כי מפגע רב עם אשתו והלך להרוג את שכניו", ענה.

ראש המועצה סיפר על יוסף עותמאן: "היכרתי אותו טוב. רק אתמול הוא סידר לי את הטלוויזיה בלשכה. הרבה פעמים אנחנו נפגשים בשעות הלילה המאוחרות כי שנינו מכבים את האור. אני קורץ לו והוא לי. הוא לא ידע שהוא ימות בבוקר. כיסיתי אותו". 
על אור אריש: "אור היה תושב חדש ביישוב. נכנס במלוא כוחו לעבודה הזו בפיקודו של עמית הרבש"צ. ואתה אומר זה לא יאומן".