"אני אוהבת אותך אבא. אתה אדם עם לב טוב", כך כתבה בתו של המפגע נימר מחמוד ג'מל בן ה-37, מהכפר בית סוריק שמצפון לירושלים, במסר לאביה שביצע את הפיגוע בו נרצחו שלושה ישראלים בהר אדר.



לג'מל, המפגע, ארבעה ילדים, הגדולה בהם בת 10 והקטן בן 4. בכפר לא האמינו כששמעו שהוא ביצע את הפיגוע, והדגישו כי "מדובר באדם מנומס, שקט וספורטאי מוכר שהתאמן בפיתוח גוף, בני הכפר מכבדים אותו והוא ידוע כאדם שעוזר לזולת". בכפר סיפרו עוד, כי "מצבו הכלכלי מצוין, שכן הוא עובד לפרנסתו זה שנים רבות".



בני משפחתו של המפגע דחו את "השמועות שהופצו על ידי השב"כ", לטענתם, כאילו היו לו בעיות עם אשתו. "האישה הגיעה לירדן כדי לבקר את אחד מקרובי המשפחה החולים", סיפרו לתקשורת הפלסטינית. "היחסים בין בני הזוג היו נורמליים לחלוטין, והישראלים מנסים לפגוע בו כשהיד".



פשיטה על בית המחבל. צילום: דובר צה"ל



בתו הבכורה של המפגע, כתבה מכתב לאביה בו כינתה אותו "אבא עם לב טוב". היא הוסיפה בפניה לראש הממשלה: "נתניהו, האם אתה חושב שאבא שהוא עם לב טוב אוהב למות, אילו לא הייתם מכריחים אותו להרוג אתכם בשל העוול, ההרג והברוטליות שלכם? אני מרחמת על אבי שנמצא אצל בורא העולם בגן עדן".



בכלי התקשורת הפלסטינים דיווחו, כי המפגע ביצע את הירי במיומנות גבוהה, כאשר הצליח לפגוע בארבעה ישראלים תוך ארבע או חמש שניות. יש לציין, כי מקורות פלסטינים דיווחו בצהריים, כי כוחות הביטחון פרצו אל בית המפגע בכפר בית סוריק מצפון לירושלים, ועצרו את אחיו מדחת ג'מל, שעות לאחר שהייה בבית המשפחה. בנוסף, דיווחו המקורות כי נמנעה כניסת או יציאת פלסטינים מהכפר, וכן נמנעה התקרבות כלי תקשורת לבית המשפחה.