בניגוד לשנים האחרונות, ביום כיפור צפוי להיות מזג אוויר נעים וקריר שיוציא רבים לרחובות וביניהם ילדים שירכבו על אופניים. כמדי שנה רבים מרוכבי האופניים ייפצעו ויזדקקו לטיפול רפואי, לרוב בשל אי־הקפדה על הנחיות בטיחות בסיסיות. מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ”ס ומתפרסמים לקראת יום כיפור, בשנה שעברה במהלך הצום 220 בני אדם נפגעו ונזקקו לעזרה ראשונה עקב פציעה מרכיבה על אופניים, אופניים חשמליים, החלקה על גלגיליות, סקייטבורד, רולר בליידס וקורקינט.
במהלך העשור האחרון (2007־2016) נהרגו 23 ילדים ובני נוער ולפי ניתוח הנתונים, בכל שלושה ימים בממוצע נפגע ילד או נער בתאונת אופניים - 111 ילדים ובני נוער בממוצע בכל שנה. כמו כן, במהלך תקופה זו נפגעו 1,116 ילדים ובני נוער (0־19) בתאונות דרכים כשרכבו על אופניים, מתוכם 296 נפגעו באורח קשה, כאשר בתל אביב נפגעו הכי הרבה ילדים - 146, לעומת בת ים שבה נפגעו 22 בלבד.
ירושלים מדורגת במקום השני מבחינת כמות הילדים ובני הנוער שנפגעו בתאונות אופניים בעשור האחרון עם 64 פצועים, אחריה רחובות - 52, חולון - 48, ראשון לציון - 46, פתח תקווה - 39, נתניה - 31, לוד - 27 ורמלה - 25.
לדבריו, “ראשי הרשויות חייבים להתחשב ברוכבי האופניים ולסלול עבורם שבילי רכיבה רציפים ובטוחים. בכל מפגש בין רוכב אופניים וכלי רכב הרוכב תמיד יפסיד וייפגע ולכן התשתיות חייבות להיות בטוחות עבור הרוכבים במטרה לצמצם את מעורבותם בתאונות דרכים”.
השימוש באופניים חשמליים הולך ומתרחב ובמקביל עולה מעורבותם בתאונות דרכים. בשנת 2016 מספר רוכבי האופניים החשמליים שהיו מעורבים בתאונות דרכים היה כמעט זהה לרוכבים שנפגעו בתאונות אופניים רגילים - 224 לעומת 248, כאשר חלק גדול נפגעו לאחר שלא חבשו קסדה. מדובר בנתונים גבוהים במיוחד בשל כך שמספר האופניים החשמליים נמוך משמעותית ביחס למספרם של האופניים הרגילים. לאור ריבוי התאונות בעקבות שימוש באופניים חשמליים, עמותת אור ירוק וארגון בטרם החליטו על שיתוף פעולה שבמסגרתו יכנסו בתקופה הקרובה צוות מומחים שיגבש נייר מדיניות מקצועי שיוגש לגורמים הרלוונטיים בממשלה.