"פעלת בגבורה והצלת חיים. שילמת מחיר ונפגעת , אך בגופך הצלת חיי אדם. זה התפקיד שלנו כאנשי כוחות הביטחון, לעמוד בחזית, למנוע ולהדוף ניסיונות פגיעה בחפים מפשע. ובמקום הזה הייתם, אתה, המאבטחים והלוחמים", כך אמר היום (רביעי) מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, לעמית שטיינהרט, רכז הביטחון של הישוב הר אדר בביקורו היום בבית החולים הדסה עין כרם יחד עם מנהל בית החולים פרופ' יורם וייס וד"ר אבו-ביח, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ בביה"ח בו מאושפז שטיינהרט מאז פינויו במצב קשה מזירת הפיגוע אתמול. 

עמית שוחח עם מפקד המחוז  ואמר לו שהוא מתרגש ושמח שבא לבקרו תוך זמן קצר לאחר הפיגוע וסיפר לו אודות הזכור לו מהרגעים הקשים. 
כוחות ההצלה באזור הפיגוע בהר אדר. צילום: מד"א
"הכרתי את המחבל כמו שהכרתי את כל שאר הפועלים שנכנסו מדי יום
הלווייתו של סולומון גברייה - צילום: אבשלום ששוני
דרך המעבר ליישוב. הוא תמיד היה בין האחרונים להיכנס ואתמול משהו בהתנהגותו עורר את החשד שלי, גם כי לבש ג'קט ביום חם. פנינו אליו שיציג את אישור העבודה. בשלב הזה הוא התמהמה מעט ואז פתח את הג'קט והחל לירות במאבטחים שלי ובלוחם מג"ב. הם חברים שלי, אחים ממש". 

שלושת הנרצחים בפיגוע בהר אדר. צילום: פייסבוק
שלושת הנרצחים בפיגוע בהר אדר. צילום: פייסבוק

עוד סיפר על הרגעים הדרמטיים: "ברגעים אלו גם אני נפגעתי בכתף. על אף הכאבים שאחזו בי שלפתי את האקדח שלי ויריתי לעברו. בשלב הזה ראיתי את המאבטחים שלי ואת לוחם מג"ב שנלחמו בגבורה, שרועים על הרצפה. צעקתי לעברו שהוא הרג לי שלושה ילדים ויריתי שוב לעברו.  בשלב הזה כבר הגיעו שאר הכוחות ומד"א שטיפלו בנו. אני חושב שכבר אז הבנתי שאיבדתי את המאבטחים שלי ואת לוחם מג"ב סולומון חברי, זיכרם לברכה".
מפקד המחוז שוחח עם מנהל בית החולים והרופא הבכיר, אשר עדכן את הממ"ז באשר לניתוח ואופן הטיפול בעמית ועל מתווה הפציעה וכן עם הוריו של עמית, להם אמר שבנם פעם באומץ וגבורה ובכך הציל חיי אזרחים תמימים.