על פי הדיונים המתקיימים בימים אלו בין המשטרה לפרקליטות בהתייחס לחקירה המתנהלת ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה בהקשר לחשד לעבירות שחיתות בתעשייה האווירית,  מתחזקת הערכה כי התגבשה תשתית ראייתית לכאורה כנגד שר הרווחה חיים כץ , לביצוע עבירות שוחד והפרת אמונים.

למעריב נודע הערב (רביעי) כי למרות שהחקירה טרם הסתיימה באופן רשמי נערכים בכירי היאל"כ לסיכום החקירה ולגיבוש הממצאים והמסקנות בטרם אלו יועברו לאישורו של ראש להב 433 ניצב רוני ריטמן ולאחר מכן לאישורו של ראש אגף החקירות והמודיעין (אח"מ) של המשטרה ניצב מני יצחקי. 
לאור העובדה שתיק החקירה מלווה על ידי פרקליט המדינה שי ניצן ובאישורו של היועץ המשפטי (יועמ"ש) לממשלה אביחי מנדלבליט , מיד לאחר סיכום הממצאים והעברתם לידי היועמ"ש יוחלט על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע.

הכדור בידיו. מנדלבליט. צילום: אבשלום ששוני
הכדור בידיו. מנדלבליט. צילום: אבשלום ששוני

מדובר בחקירה שהפכה לגלויה לפני כשבעה חודשים עם מעצרם של בכירים בתעשייה האווירית ביניהם יאיר כץ בנו של השר בחשד לעבירות שוחד, מרמה, הפרת אמונים ואפילו סחיטה.  השר כץ נחקר בפרשה זו שלוש פעמים כשהחקירה האחרונה התקיימה לפני כחודש וחצי במשרדי הלהב 433 בלוד ובמשטרה ייחסו לו חשד לעבירות שוחד והפרת אמונים.
כזכור מדובר בחקירה המתנהלת למעלה משנה תחילה כסמויה ובעטיה עלה החשד כי בתעשייה האווירית התנהל במשך שנים המפקד הגדול של הליכוד וקמפיין שעסק במתן הטבות וקידומים לעובדים שתמכו במפלגה ובנציגה השר כץ ומנגד אלו שסירבו או נמנעו, זכו ליחס מפליא לרבות עצירת קידומם בעבודה ואפילו פגיעה בתנאי העסקתם. במהלך יוני האחרון נעצר יאיר בנו של השר כץ בחשד שבמשרדי משאבי אנוש בתעשייה האווירית ניהל עבור אביו את הקמפיין הפוליטי.
הפרשה עצמה הפכה לגלויה בחודש מרץ האחרון עם מעצרם של 14 עובדים, קבלנים וספקי שירותים לתעשייה האווירית כמעורבים בביצוע עבירות של מרמה , הפרת אמונים וקבלת דבר במרמה. לבד מיאיר כץ שנחשב לדמות מפתח בפרשה , נעצר גם אלי כהן מהדמויות הדומיננטיות והחזקות ביותר בתעשייה האווירית כך לפחות להארכת המשטרה.
חוקרי היאל"כ גבו מאות עדויות מעובדים בתעשייה האווירית שסיפרו על אווירת הפחד והאימה שהוטלו על עובדי התעשייה האווירית שאינם מתפקדי הליכוד . עוד עלה החשד לפיו ביצע קבלן המועסק על ידי התעשייה האווירית עבודות שיפוץ בביתו של בנו של השר כץ ובתמורה קיבל גם הגדלת עבודות בתחומי התעשייה האווירית. השר כץ הכחיש את החשדות נגדו בחקירה הקודמת וטען כי העבודות שבוצעו בבית בנו שולמו במלואן על ידו.