היסטוריה לכחולי המדים. לאחר שנים של דיבורים והרהורים נרשמה היום (רביעי) באופן רשמי עמותה חדשה במשרד המשפטים שמהווה "ועד השוטרים, הסוהרים והגימלאים" וזאת כצעד תקדימי עוקף את האיסור בחוק המונע מהשוטרים והסוהרים מלהתאגד. 

על פי יוזמי הרעיון ומוציאיו אל הפועל אושרה אסף יו"ר ארגון זכויות השוטרים ועופר אשכורי ממייסדי הוועד , ההחלטה להוציא את "החלום" מן הכורח אל הפועל נבעה מההתעלמות הבוטה של המדינה מהחלטת ממשלה ש/33 לפיה על המדינה להשלים את הטיפול בתנאי השכר והפנסיה של השוטרים , הסוהרים והגימלאים ולהצמיד אותם לאלו של אנשי הקבע המשרתים בצה"ל וגימלאי השירות.

על פי אותה החלטה היתה אמורה להשוות בין תנאי השכר והפנסיה של אנשי המשטרה ושירות בתי הסוהר לבין אלו של הצבא ובכך ליצור שיוויון בתנאי העסקה בין שני הגופים.

לאחר התייעצויות ובחינת הנושא החליטו כאמור אסף, אשכורי, מנשה קרני, דוד סיטון ושלומי תמם להקים עמותה ולצרף אליה שוטרים כדי לייצגם מול המדינה.

למעריב אונליין נמסר כי בתוך פחות משבוע נרשמו לאותה עמותה למעלה מ - 10,000 שוטרות ושוטרים ולדבריהם מדובר רק בראשית הדרך.

אושרה אסף יו"ר ארגון זכויות השוטרים ויוזמי הקמת הועד : עשינו היסטוריה, לא ייתכן כי לכל עובד במדינה תינתן הזכות להתאגד ואילו לשומרי הסף לא. היום, בצענו צעד ראשון להפסקת האפליה הבוטה של הממשלה. הצעד הבא יהיה להראות לה כמה אנחנו חזקים וכי לא נשתוק עד שנקבל את ההצמדה המגיעה לנו על פי חוק".

 

עופר אשכורי ממייסדי הועד:" אנחנו כגימלאים הפנים של המאבק ונשמש פה לכל שוטר, סוהר וגימלאי עד להשגת המטרה"