ענבל בן ברוך, האישה שצילמה סרטון בו היא נראית מתנהלת בצורה מעליבה לאישה מקהילת הכושים העבריים בדימונה התייחסה לביקורת הקשה שהוטחה בה. "ביקשתי סליחה מהאישה בשביל מה כל השיימיניג הזה?", טענה בפני תחקירנית של התוכנית 'שש עם סיון רהב מאיר' בחדשות 2, "הבת שלה התקשרה אלי, היא חברה טובה שלי מסתבר ולא ידעתי. אמרתי לה אני מתנצלת מראש, סליחה. אנשים אוהבים לעשות רעש. המשטרה התקשרה אמרה לי 'הכל בסדר. ביקשת ממנה סליחה. מאמינים לך. שיהיה גמר חתימה טובה'. אני אם חד הורית הם לא יכולים להוציא ממני כלום אני מטופלת בכדורים ולכן הריח הוציא ממני".



האישה שצולמה בסרטון אמרה לחבריה כי "לא ידעתי שמצלמים אותי. היא עשתה את זה בסתר. הרגשתי השפלה וחוסר כבוד כשאישה עושה צחוק ממני. לא רציתי לעשות עניין מזה, ולא רציתי שזה יהרוס לי את היום. אני מבינה שיש אנשים גזענים כאלה בכל מקום". רפאל בן ישראל, המתאם בין עיריית דימונה לקהילה, סיפר כי המקרה התרחש ביום רביעי בצהריים. ״האישה מבינה שזו סתם מישהי גזענית. היא אישה נחמדה ושקטה. בגלל הכבוד שלה היא לא רצתה להגיב״, סיפר. ״האנשים באוטובוס קראו לאישה להפסיק: "היינו מצפים שאנשים יגנו את הדבר הזה. חבל שהגענו למקום הזה, אנחנו מקווים שזו תהיה הרתעה לכל הגזענים״.


 




הסרטון פורסם על ידי עשריאל בן ישראל וצבר תאוצה ברחבי הרשת. "קליפ זה מייצג את הרמת ראשה של הגזענות בארץ כלפי שחומי עור למיניהם בצורה הבוטה ביותר. אנו עדים לדברי ביזיון, השפלה, ואפליה שחברי הקהילה ושחומי עור אחרים חווים יום יום, רק האירועים לא מתועדים. אבל הנה לכם, דוגמא חיה, ומה שמדהים בקליפ הזה הוא שהאישה אינה מתביישת במילותיה, ואף מתייחסת לזוג כאל בעלי חיים נחותים חסרי תועלת. היא מצלמת אותם מול פניהם, בשיא החוצפה, צוחקת על זה ונהנית", כתב בן ישראל. 



"יש פה אחד שיושב, הכושי הזה - מריח כמו כורכום. אני מתה, מה זה? אנשים לא מתקלחים? אני מבקשת לקנות מים וסבון ולשפשף את הגוף לקראת יום כיפור. אתם רואים את זאתי? יש לה ריח של דגים שהתייבשו שנים באגם. אני לא יכולה, אני נחנקת חברים. אני לא יודעת למה היא לא מתקלחת, הסריחה את כל האוטובוס", אמרה האישה בסרטון שצילמה והעלתה לרשת. בתגובה לכך כאמור, 'זכתה' האישה לשיימינג ברשת ולפוסט ויראלי שקיבל אלפי לייקים ושיתופים.


אנשי קהילת העבריים בדימונה אמרו כי יפעלו נגד האישה שתועדה מקללת. בן ישראל אמר כי ״אנו עדים לדברי ביזיון, השפלה, ואפליה שחברי הקהילה ושחומי עור אחרים חווים יום יום, רק האירועים לא מתועדים. אבל הנה לכם, דוגמא חיה, ומה שמדהים בקליפ הזה הוא שהאישה אינה מתביישת במילותיה, ואף מתייחסת לזוג כאל בעלי חיים נחותים חסרי תועלת. היא מצלמת אותם מול פניהם, בשיא החוצפה, צוחקת על זה ונהנית. לאן הגענו? היא לא חסכה במילים עד כדי קריאה לעבר האישה יש לה ריח של גופה".

עוד הוסיף, כי ״תופעת הגזענות הולכת ומחריפה ברחבי העולם, ולצערנו גם פה בארצנו. אנחנו מבינים כי תופעה זאת אינה מייצגת את החשיבה הכוללת של אזרחי ישראל, אבל מנגד אין אנו תמימים לחשוב שהתופעה אינה קיימת. כי איזה עוד הסבר יש לזה שאחרי 50 שנה של שהייה במדינת ישראל יש כאלה בקרב הקהילה שאינם אזרחים? למרות שאחוזי הגיוס לצה״ל עומדים על 100% מאז 2004".

הוא הדגיש, כי ״תופעה זו חייבת להיגמר ואנו נשים לה קץ. עד כה קהילת העבריים שתקה. למרות היחס המזלזל מצד הרשויות כלפינו, למרות הגזענות הממוסדת כלפינו וההתנשאות מעלינו. אנחנו נגיד אחד ולתמיד שאנחנו חלק בלתי נפרד מעם ישראל, מהלאום היהודי ומעתה והלאה נדרוש את הכבוד הראוי לנו, כאל כל בנאדם באשר הוא בן אדם".