בית המשפט לענייני משפחה בצפון הכריע בעימות חריף בין בני זוג פרודים בשאלה היכן יישבו הילדים בסוכה: שני הצדדים יבנו שתי סוכות ובהן יתארחו הילדים, האחת בבית הוריה של האם והשנייה בביתו של האב. מדובר בזוג הורים צעירים יחסית החיים בנפרד, שלהם שלושה ילדים. האישה כלכלנית בחברת השקעות, והבעל מנהל בית ספר במקצועו. לכאורה מדובר באנשים משכילים שאמורים לדעת לפתור מחלוקות, אבל מתברר שבמאבקי הגירושין אין גבול לאבסורד.



תחילתה של הדרמה כשבוע לפני ראש השנה: האישה פנתה לעורכת הדין שרין סולן המייצגת אותה בהליך הגירושין הארוך וביקשה ממנה להכין הסכם שלפיו המשמורת על הילדים בחגים תתחלק כך שהם יחגגו את החגים אצל האב ואצל הורי האם לסירוגין. הבעל סירב להסכם. הוא אומנם אמר לאשתו, שעמה הוא מצוי בשיאו של הליך גירושין, "יהיה בסדר", אך לא הסכים להתחייב לדבר.



המחלוקת התחדשה כצפוי מיד אחרי ראש השנה. לאחר שהילדים בילו אצל האב, הם חזרו לבית האם והודיעו לה: "אבא בונה סוכה ואנחנו נהיה אצלו". האישה ביררה את העניין ואכן התברר לה שזו תוכניתו של האב.



כל הניסיונות לגשר על הפערים לא עלו יפה, והאישה פנתה באמצעות עו"ד סולן לבית המשפט כדי שיקבע הסדר הוגן. בית המשפט נזף בזוג: "אתם מתעסקים בשטויות במקום לסיים את זה יפה, אבל כדי שהחג יעבור בשקט אנו קובעים ששני הצדדים יבנו סוכה, כל אחד בביתו שלו, והילדים יחלקו את החג שווה בשווה".



ההחלטה הזו לא סיפקה את האישה והיא דרשה מבית המשפט לקבוע שהילדים יהיו אצלה בערב החג הראשון. הבעל התנגד, ובית המשפט נעתר לבקשת האישה, אבל חייב אותה בהוצאות משפט בסך 5,000 שקל.