טרנד "הליצנים המפחידים" ממשיך להתפשט ברחבי הארץ. במהלך הימים האחרונים המשטרה עיכבה לחקירה מספר נערים, חלקם אף מתחת לגיל 12, לאחר שעטו מסכות ליצן והפחידו עוברי אורח במקומות ציבוריים שונים ברחבי הארץ. בחלק מהמקרים המעשים הגיעו לכדי התפרעות של ממש והפרת הסדר הציבורי תוך שיבוש שגרת חייהם של אזרחים תמימים. 



ביום חמישי האחרון איתרו חוקרי הנוער של המשטרה ארבעה נערים שהפחידו עוברי אורח בעיר דימונה, כשהם עטויים במסכות ליצנים. מפאת גילם הצעיר ולאחר שהביעו חרטה ולא היו מודעים להשלכות מעשיהם, שוחררו והועברו להמשך טיפול רשויות הרווחה. במוצאי שבת התקבלו במשטרה מספר דיווחים על אדם שמחופש לליצן ומבהיל עוברים ושבים בגן ציבורי בעיר רמלה. צעיר בן 18 אותר ועוכב לחקירה.



אמש עוכבו שני נערים שהבהילו עוברים ושבים בראשון לציון, זאת בחשד להתנהגות פרועה במקום ציבורי. השניים זומנו לחקירה במשטרה במהלך היום. במהלך הלילה עיכבו שוטרים שני נערים בקריית גת בעקבות דיווחים דומים שהתקבלו במשטרה. בנוסף עוכבו לחקירה גם 2 נערים בני 14 ו-16 שעל פי החשד הבהילו ואיימו על עוברי אורח בגן ציבורי בעיר חולון. 



מהמשטרה נמסר כי "התופעה גוררת חשש שמישהו יפרש את ההלצה כאיום ממשי ויפגע בנערים, שעושים לעיתים שימוש באביזרים שונים דמויי כלי תקיפה. לאור זאת אנו קוראים לציבור לא ליטול את החוק לידיים ולא לפגוע באותם בני נוער. מעשי ההפחדה, וכן כוונות הנערים ברובם המוחלט של המקרים אינם כוללים פגיעה פיזית או רצון לפגוע בגוף או רכוש. במצבים אלו יש להתרחק מהמקום ולדווח למשטרה בהקדם".



"כמו כן אנו קוראים לבני הנוער בישראל, שלא לקח חלק במעשה החברתי הפסול שעומד בניגוד לחוק, שכן זה יתקל באכיפה משטרתית נחושה ובלתי מתפשרת. לצד פעילות המשטרה אנו קוראים להורי הנערים לוודא כי ילדיהם לא נוטלים חלק בטרנד החברתי המסוכן שעשוי לסבך את ילדיהם בפלילים. משטרת ישראל תמשיך לפעול ולא תאפשר פגיעה בציבור, הפחדתו, הטרדתו ושיבוש שגרת חייו. מדובר בהתנהגות חסרת אחריות של בני נוער שמטופלת על ידי המשטרה במהלך הימים האחרונים, ושיש בה משום הפרת שלום הציבור ושגרת חייו".



ככל הנראה מעשים אלו, הינם בהשראת סרטונים וטרנד בינלאומי שצבר תאוצה ברשתות החברתיות ושכולל סרטונים הכוללים הפחדה ואיומים על ידי חשודים העוטים מסכות של ליצנים. התופעה החלה ככל הנראה בעקבות הסרט "It" המספר על ליצן מפחיד הפוגע בילדים בעיירה אמריקאית קטנה. לארץ הגיע הסרט לפני כשבועיים, מספר ימים לאחר שעלה לאקרנים בארצות הברית, מה שיכול להסביר את העלייה בהופעת "הליצנים המפחידים" ברחבי הארץ בימים האחרונים.