תופעת "הליצנים המפחידים" מתפשטת ונעשית אלימה. ליר זגדון, ילדה בת 10 מבאר שבע, הותקפה בגז מדמיע על ידי ליצן בפארק בשכונת נחל עשן. משטרת באר שבע פתחה בחקירה. אמה של הילדה, אפרת זגדון, סיפרה: "היא הלכה עם חברה לפארק לשחק, 30 מטרים מהבית. אחרי כמה דקות היא חזרה הביתה כשהיא צורחת "העיניים! העיניים!". ליצן ריסס אותה בגז מדמיע".


תיעוד של ליצנים בבאר שבע המטילים אימה על הציבור

זגדון הוסיפה, כי "חברה שלה אמרה לי 'הם עם מסכות!'. בעלי רדף אחריהם אבל הם נעלמו כאילו לא היו קיימים". ליר, הילדה שהותקפה על ידי הליצן, סיפרה: "הייתי עם חברה שלי בפארק, היו שני ליצנים שהוציאו משהו וריססו לי לתוך העיניים. חזרתי הביתה וההורים הזמינו אמבולנס".

תיעוד של ליצנים בבאר שבע


הילדה פונתה לטיפול רפואי במרפאת "בריאותה" שם התברר כי מלבד הצריבות בעיניים היא גם סובלת מכוויות בצוואר. זגדון טענה כי היא חוששת מכך שארגונים פליליים או לאומניים ינצלו את המגפה המתפשטת כדי לפגוע באנשים. "אומנם מדובר בהלצה של ילדים, אך הדבר עלול להידרדר ולפגוע באנשים", סיכמה האם.


מסיכת ליצן שנתפסה השבוע אצל נער
מסיכת ליצן שנתפסה השבוע אצל נער


אב המשפחה, אמיר זגדון, שיצא לסייר בחיפוש אחר הנערים הפוגעים, אמר: "אני מציע לכולם להפסיק עם זה. מספיק עם המצב המתוח שאנו חיים בו".

במהלך הימים האחרונים המשטרה עיכבה לחקירה מספר נערים, חלקם אף מתחת לגיל 12, לאחר שעטו מסכות ליצן והפחידו עוברי אורח במקומות ציבוריים שונים ברחבי הארץ. בחלק מהמקרים המעשים הגיעו לכדי התפרעות של ממש והפרת הסדר הציבורי תוך שיבוש שגרת חייהם של אזרחים תמימים. 

ביום חמישי האחרון איתרו חוקרי הנוער של המשטרה ארבעה נערים שהפחידו עוברי אורח בעיר דימונה, כשהם עטויים במסכות ליצנים. מפאת גילם הצעיר ולאחר שהביעו חרטה ולא היו מודעים להשלכות מעשיהם, שוחררו והועברו להמשך טיפול רשויות הרווחה. במוצאי שבת התקבלו במשטרה מספר דיווחים על אדם שמחופש לליצן ומבהיל עוברים ושבים בגן ציבורי בעיר רמלה. צעיר בן 18 אותר ועוכב לחקירה.

בנוסף, אתמול עוכבו שני נערים שהבהילו עוברים ושבים בראשון לציון, זאת בחשד להתנהגות פרועה במקום ציבורי. השניים זומנו לחקירה במשטרה. מקרים נוספים ארעו בקריית גת ובחולון. בקריית גת במהלך הלילה עיכבו שוטרים שני נערים בעקבות דיווחים דומים שהתקבלו במשטרה. בחולון עוכבו לחקירה שני נערים בני 14 ו-16 שעל פי החשד הבהילו ואיימו על עוברי אורח בגן ציבורי בעיר.