גופתו של ראובן שמרלינג, תושב אלקנה כבן 70 נמצאה היום (רביעי) במגרש מכוניות בכפר קאסם שבאזור המשולש, כאשר עליה סימני אלימות. חובשים ופראמדיקים שהגיעו למקום האירוע נאלצו לקבוע את מותו, כשבמקביל כוחות המשטרה שהגיעו לזירה החלו בחקירת המקרה. הוא הותיר אחריו שלוש בנות ובן, ו-19 נכדים. במשטרה לוקחים בחשבון את האפשרות שמדובר ברקע פלילי שהביא לביצוע המעשה, אך גם נבחנת האפשרות שמדובר ברצח על רקע לאומני, כשמבסגרת זו נבדקת האפשרות שפועלים פלסטינים עומדים מאחורי המעשה. עם זאת, כאמור, עדיין לא ברור מה הסיבה בשגינה נרצח שמרלינג.   
ראש המועצה המקומית אלקנה ליד בית משפחת שמרלינג. צילום: דוברות אלקנה


במשפחתו של שמרלינג, בעל עסק לייצור פחמים, אמרו לאחר היוודע המקרה כי "הוא נסע למפעל שלו בכפר קאסם ואמר שחוזר תוך שעה. כשלא חזר ולא ענה לטלפון הבן נסע לשם ומצא אותו. בשבת הקרובה היו אמורים לחגוג לו 70 במלון. היה עמיל מכס במשך שנים ולאחרונה החל לעסוק ביבוא". 

ההמולה בכפר קאסם. צילום: יוני אריאלי
ההמולה בכפר קאסם. צילום: יוני אריאלי


למעשה, בעקבות העובדה ששמרלינג לא הגיע הביתה בזמן, משפחתו הקרובה התחילו לחפש אותו, ומאחר שלא ענה, במשטרה ביצעו איכון למכשיר הסלולרי שלו ואז איתרו אותו.

למעשה, במשפחתו של קמרלינג ז"ל החלו כבר בהכנות לקראת יום הולדתו, כשבמסגרת זו הגיעו כל ילדיו ונכדיו, ללא יוצא מן הכלל, לחגוג עמו את חג הסוכות ואת היום, שהיה אמור להיות מהמרגשים בחייו, ואף הדפיסו חולצות לקראת האירוע, שעליהם נכתב "צעיר בן 70".

עדי מרציאנו, פאראמדיקית מד"א שהגיעה למקום האירוע, סיפרה: "כשהגענו אנשים הובילו אותנו למבנה שם ראינו גבר כבן 70 שוכב מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק. ביצענו בדיקות רפואיות, אך הוא היה ללא סימני חיים וקבענו את מותו במקום".‏



זירת הרצח. צילום: יוני אריאלי
זירת הרצח. צילום: יוני אריאלי



בתוך כך, שכנתו של שמרלינג סיפרה לסוכנות הידיעות TPS כי ראובן היה "איש מקסים שהקים משפחה נהדרת. הוא שימש כחזן בימים הנוראים בבית הכנסת 'אשל' המקומי, והיה חזן בתפילת נעילה שחתמה את יום הכיפורים האחרון".





כוחות משטרה באזור שבו אותרה גופתו של שמרלינג. צילום: יוני אריאלי
כוחות משטרה באזור שבו אותרה גופתו של שמרלינג. צילום: יוני אריאלי
צ



מלבד זאת, ראש המועצה האזורית אלקנה, אסף מינצר, סיפר כי "אנחנו פה בהלם ומשתתפים בצער המשפחה על מותו של ראובן, השם יקום דמו. מחר הוא היה אמור לחגוג 70 והמשפחה הייתה אמורה לחגוג איתו. אי אפשר להבין מצב שבו יהודי נוסע לכפר קאסם ונמצא שם שחוט כולו. אנחנו, כל עובדי המועצה, כאן כדי ללוות את המשפחה ואנו משתתפים בצערה".