בהלה בלונדון: לפחות שלושה בני אדם נפצעו היום (שבת), ככל הנראה באורח אנוש, לאחר שרכב דרס אותם מחוץ למוזיאון ההיסטוריה בלונדון. לאחר דקות ארוכות של בהלה, משטרת לונדון מסרה כי האירוע אינו מטופל כאירוע טרור אך לאחר מכן חזרה בה וטענה כי הרקע לאירוע עדיין נבדק וטרם ברור אם מדובר בתאונה או בפיגוע. דובר המוזיאון מסר כי הבניין נמצא בהסגר. מעצרו של חשוד בדריסה תועד על ידי עוברי אורח והוא נראה כששלושה אנשי ביטחון מצמידים אותו לרצפה. בהמשך הוציאה המשטרה המקומית הודעה נוספת ורשמית בה נמסר כי לא מדובר בפיגוע אלא בתאונת דרכים.




הסכם הגרעין בסכנה


שר החוץ האיראני מוחמד זריף טען היום בראיון שפורסם באל ג'זירה כי "האמריקאים 'מכורים' לסנקציות'". הוא התייחס לאיומי טראמפ על כך שארצות הברית תבטל את מחויבותה לסכם הגרעין ואמר כי "כל עסקה לא תהיה מושלמת לכל הצדדים. היא צריכה להיות פחות ממשולמת, כדי שכל הצדדים יוכלו לחיות איתה". זריף הוסיף: "הקהילה הבינלאומית לא תוכל לסמוך על ארצות הברית לעולם, במידה והיא תעשה דבר שיפגע בהסכם".



שר החוץ האיראני הסביר כי "כל הפרה של ההסכם שתבוצע על ידי האמריקאים תביא לנסיגה חלקית או מלאה של איראן מההסכם". הוא ציין כי "בטהרן לא מפחדים מהטלת סנקציות נוספות". עוד הוא הוסיף: "המנהיגים האמריקאים הפכו אותנו לחסינים לסנקציות. מנקודת מבט בינלאומית, נראה שהאמריקאים הפכו 'מכורים' לסנקציות".




שר החוץ האיראני מוחמד זריף. צילום: רויטרס
שר החוץ האיראני מוחמד זריף. צילום: רויטרס



בתוך כך, נשיא איראן חסן רוחאני הכריז כי לא ניתן לבטל את ההישגים של ההסכם. "היום, אם ארצות הברית תפר את ההסכם, כל העולם יגנה את וושינגטון, לא את טהרן", אמר בטקס באוניברסיטת טהרן. הוא הוסיף כי "במהלך המשא ומתן הגרעיני, השגנו כמה יתרונות שלא ניתן לבטל לעולם. לא דונלד טראמפ ולא אפילו עשרה טראמפים בעולם יוכלו לקחת אי פעם את היתרונות האלה מאתנו".




התפתחות בחקירת הרצח בכפר קאסם




התפתחות דרמטית בחקירת רצח ראובן שמרלינג: על פי העולה מדיווחים שונים, חלה במהלך סוף השבוע התקדמות בחקירת הרצח שאירע ביום רביעי בכפר קאסם, כאשר גופתו של שמרלינג, תושב אלקנה בן 70, נמצאה במחסן כשעליה סימני אלימות קשים. בשלב זה לא ניתן להרחיב בעקבות צו איסור פרסום החל על הפרשה, אולם על פי החשד, המניע העיקרי הנבדק כעת לרצח הינו לאומני. יחד עם זאת, המשטרה עדיין לא פוסלת שמדובר ברצח על רקע פלילי הנובע מסכסוך עסקי.




הלוויתו של ראובן שמרלינג. צילום: אבשלום ששוני
הלוויתו של ראובן שמרלינג. צילום: אבשלום ששוני




סוכלה סדרת פיגועים בניו יורק




שלושה פעילי דאעש נעצרו לאחר שהקימו תא טרור בינלאומי וניסו לבצע סדרת פיגועים בניו יורק בהשראת פיגועי ה-11 בספטמבר, כך חשף היום משרד התובע הכללי בעיר. מעצרם של השלושה, עבד אל רחים אל בנשאווי, בן 19 מקנדה, טאהא הארון, אזרח אמריקאי בן 19 המתגורר בפקיסטן וראסל סאליק, אזרח הפיליפינים בשנת 2016, התאפשר לאחר שהם ניסו לגייס לתא הטרור סוכן FBI שהזדהה כתומך הארגון, ומולו הם חשפו את תוכניותיהם.

בין הפיגועים שרצו שלושת החשודים לבצע היו פיצוץ מכונית תופת בטיימס סקוור ולאחר פיצוצה ירי לעבר הניצולים. בנוסף, הם תכננו פיצוץ סדרת מטענים ברכבת התחתית של העיר. במהלך השיחות עם הסוכן, אמר בנשאווי כי השלושה רוצים "ליצור את פיגועי ה-11 בספטמבר הבאים" והארון הוסיף: "ניו יורק צריכה ליפול, היא חייבת". 


תופעת 'הליצנים המפחידים' מתרחבת


התופעה החדשה בה בני נוער מתחפשים לליצנים ומטילים מורא על עוברים ושבים אינה הפסיקה גם במהלך סוף השבוע. בסמוך לשעה 02:30 לפנות בוקר שבת עיכבו חוקרי משטרה שני נערים בני 15 שאותרו כשהם עוטים מסכות על פניהם וכן אביזרי תקיפה ומנהלים מרדף מכוון אחר קבוצת נערים מבוהלים בחבל מודיעין. בסמיכות לשניים נתפס מקל מטאטא אדום ששימש אותם לאיומים.
 
מסיכת ליצן שנתפסה. צילום: דוברות המשטרה
מסיכת ליצן שנתפסה. צילום: דוברות המשטרה

 
במחוז חוף איתרו השוטרים בחוף קרית ים קטין בן 17 וחצי ובגיר בן 19, תושבי שפרעם, שניסו להימלט מהשוטרים ובבדיקה ברכבם נתפסו מסכות - אחת מהן של "הצעקה", אליה חוברה קשית עם נוזל אדום דמוי דם ומברג. שני החשודים נעצרו והועברו לחקירה בתחנת זבולון. בקריית ים עוכב לחקירה גם קטין בן 10, כשהוא מחופש לליצן.
 
גם במעלה אדומים נאלצים השוטרים להתמודד עם התופעה ולפנות בוקר איתרו חמישה נערים שהסתובבו בפארק בעיר, כשעל פניהם מסיכות ליצנים והם מפחידים עוברים ושבים. החמישה הובלו לחקירה, במהלכה זומנו הוריהם לתחנת המשטרה כדי לחתום על שחרור ילדיהם בתנאים מגבילים.