קבוצה של תושבים נחושים למען זכויות בעלי חיים החלה בשבועות האחרונים בקמפיין ציבורי ברשתות החברתיות למען סגירתן של פינות החי העירוניות ברחבי הארץ. בפינות החי, שהם מכנים "מכלאות", חיות הבר כלואות בשטח קטן ובתנאים קשים שאינם הולמים את צורכי המחיה שלהן ומהווים עבורן סכנת חיים ממש, הכל כדי לבדר את התושבים העירוניים ולהוות אטרקציה שכביכול מקרבת את הטבע לילדים ולמבוגרים המתגוררים בסביבה העירונית בישראל.


ביום שישי האחרון החל קמפיין המודעות לגיוס דעת הקהל לנושא לצבור תאוצה גם בשטח, באירוע מחאה שקיימו פעילים, מגובים בידוענים ופוליטיקאים, במאבק ליד אחת מאותן פינות חי בפארק הירקון בתל אביב. בתל אביב לבדה פועלות שלוש פינות חי ובהן כלובי  יעלים, איילים, יענים, ברווזים, אנטילופות ועוד.

כמאה מפגינים נכחו באירוע, והפעילים מבטיחים פעולות גם במקומות נוספים בארץ בהמשך הקמפיין. המשתתפים הקיפו את המקום כשהם אוחזים שלטי מחאה כגון "כלוב הוא לא בית של אף אחד", מסרו לבאי הפארק מידע בנושא והחתימו אותם על עצומה. 

מפגינים נגד פינות החי. צילום: רויטל טופיול

 
אורי שביט, ממארגנות המאבק, אמרה באירוע: "אני מקווה שהמחאה תבהיר למקבלי ההחלטות בעיריית תל אביב שהגיע הזמן להתקדם, שהציבור אינו תומך בהמשך הכליאה של בעלי החיים במרחב העירוני לשם השעשוע, ושהגיעה השעה לתקן את העוול". ליאורה זית, שמתגוררת מול פינת החי, סיפרה: "החיות חשופות להתעללויות כשנערים מפחידים אותן בלילה וההמולה סביבן גורמת להן לחוסר מנוחה. הן זקוקות לשקט ולא להמולת פיקניקים וימי הולדת סביבן, ולילדים שדוחפים להן מאכלים מזיקים לעתים קרובות".
 

העיתונאית ופעילת זכויות בעלי החיים מיקי חיימוביץ' הוסיפה: "נשבר הלב לראות את חיות הבר כלואות באמצע הפארק, בין בניינים, מכוניות ואנשים, במקום שברור שלא מתאים להן ושהן אינן שייכות לו. הגיע הזמן לסגור את המכלאות הללו". ח"כ תמר זנדברג (מרצ) חברת ועדת הפנים והשדולה הסביבתית־חברתית בכנסת, אמרה: "פינות החי הפכו עבור המון ילדים והורים למשהו מובן מאליו, והמחאה הזו מציבה סימן שאלה. אנחנו מצפים מעיריית תל אביב שיודעת להתקדם ולהוביל בהרבה תחומים, להבין שעבר זמנם של בעלי חיים בכלובים ולהוביל מסר נכון וצודק יותר גם לבעלי החיים וגם לבני אדם". 
 
גם חבר הקואליציה ומחזיק תיק איכות הסביבה ובעלי החיים במועצת העיר תל אביב, עו"ד ראובן לדיאנסקי, נרתם לקמפיין ואמר בהפגנה: "עמדתי הברורה היא שיש לסגור את פינות החי בפארק. מדובר בהתעללות בבעלי חיים. את עמדתי זו הבעתי בפני קברניטי העירייה ואני פועל על מנת שכך יקרה".