תופעת הנערים החבושים במסיכות של ליצנים מפחידים שיוצאים לרחובות לא עוצרת, וגם במהלך סוף השבוע הפחידו עוברים ושבים באמצעות "כלי נשק" מפלסטיק. עדן בת ה-15 שפגשה בליצן באזור מגוריה סיפרה הבוקר (ראשון) ב-103FM על שחוותה: "הייתי בדרך הביתה ופסעתי לבדי ברחוב, הסתכלתי לצד הדרך וראיתי ליצן מציץ מהשיח, נבהלתי אך הגבתי בקור רוח כאילו לא ראיתי אותו. הרמתי את הטלפון וקראתי לאבא שלי במטרה להרתיע את הליצן. כשהפסקתי לראות אותו פחדתי יותר. לאחר שקשר העין נותק שמעתי ריצה מאחורי והרגשתי אותו מושך אותי מהיד, ניסיתי לברוח אך הוא דקר אותי ברגל". 



היא סיפרה כי "האירוע התרחש בשעת בוקר מאוחרת כשיש עוד אנשים באזור. באותו רחוב טיילו זוג צעיר שעקפו אותי מוקדם יותר, צעקתי להם לעזרה אך הם לא שמעו אותי. זה קרה בשניות וזה היה מאד מפחיד. זה יכול לקרות כל שנייה ואין כיצד להתגונן. ראיתי את מבנה הגוף שלו ולא מדובר על ילד בן 16, אני כמעט בטוחה שזה היה אדם מבוגר".

לשיחה הצטרף רב פקד אילן רוזינר, ראש מחלקת נוער במרחב איילון, שהתייחס לעדותה של עדן וטען: "מדובר במקרה חמור וחריג, מתחילת התופעה המשטרה מדגישה שלמעשים ישנם היבטים פליליים. אני לא מכיר את המקרה הספציפי הזה אך הוא מטריד. אני רוצה להדגיש שלא כל אדם עם מסיכת ליצן צוחק הוא הפושע. מדובר על מאות קריאות ועשרות בני נוער שעוכבו בנושא והמשטרה מטפלת בכל אירוע. אם אותו אדם יימצא כמי שביצע עבירה פלילית הוא יעוכב למשטרה. אתם ברדיו צוחקים על הנושא אך אנחנו לא צוחקים כלל, זה עלול להוביל לאלימות, לאירוע פלילי ואפילו לפעילות חבלנית עוינת. לא כל אחד שתוקף אנשים ברחוב יכול לטעון להגנה עצמית, אנחנו קוראים לציבור להתקשר למוקד 100 בכל מקרה של תקיפה".
עריכה: איתמר זיגלמן