היורה הגיע, ואיתו גם הבעיות. בערים רבות ברחבי המדינה, בעיקר בצפון הארץ ובמרכזה, מדווחים אזרחים רבים על תקלות מקומיות, אשר גרמו להרבה מאוד תלונות, ועל הדרך גם גרמו לתהיות על איך יכול להיות שגשם אחד גורם לכל כך הרבה בעיות. עמוד הפייסבוק של החברה התמלא בבקשות לדעת מתי התקלה תקבל טיפול הולם. הטיפול בתקלות נע בין שעה אחת לשלוש בשעות השיא של התקלה.



"הצפי לתיקון התקלה הוא עד השעה 12:00, מתקשרים למוקד, שלאחר מכן מתעדכן לשעה 13:00. מעניין מה יקרה אחר כך? מסכנים השכנים הנכים שלי, מעניין מה קורה אצלם", תהה אחד הגולשים. "אתם מנצלים את היותכם מונופול", כתבה אחת הלקוחות, שהוסיפה כי היא למעלה משלוש שעות ללא חשמל בדירה.



בחברת החשמל הסתפקו בתגובות לקוניות לכל הגולשים, וברובן נכתב כי "קיימת הפרעה בקו מתח גבוה, צוותי החברה מטפלים בתקלה". התלונות הגיעו מעשרות מקומות, כשחלק מהרשימה כוללת שכונות בראשון לציון, בכפר סבא, בנמל אשדוד, פתח תקווה, בת חפר, שומרון, קרית חיים, ועוד מקומות. אזרחים רבים זועמים וטוענים כי מדובר בהכנה לקויה לקראת החורף, אך בחברת החשמל דוחים בתוקף את הטענות והבהירו כי שום דבר לא קרס.


גשם בירושלים. צילום: פלאש 90



כאשר עלו טענות על ההכנה הלקויה, כתבו בחברה: "במהלך חודשי הקיץ בוצעו עבודות תחזוקה נרחבות לקראת החורף שכללו בין השאר שטיפת קווי המתח וגיזום עצים. רשת החשמל חשופה למפגעי מזג האוויר ולכן לצערנו לא ניתן להגיע למצב של אפס תקלות. צוותי החברה תוגברו מבעד מועד בכדי לצאת לשטח בעת הצורך ולהחזיר את זרם החשמל בהקדם. אנו מתנצלים על אי הנוחות", נכתב בהודעות החברה.



לאחר מכן הוסיפו וכתבו לעוד אזרחים זועמים: "עם היורה הראשון הפוקד את הארץ נגרמו מספר הפרעות נקודתיות ברשת החשמל, צוותי החברה המתוגברים נמצאים בשטח ופועלים להחזרת זרם החשמל בהקדם. חשוב לציין כי רשת החשמל יכולה להיפגע מגורמים חיצוניים ולמרות פעולות המניעה הרבות הנעשות מבעוד מועד לא ניתן למנוע ב100 אחוז את התקלות הנגרמות.



חברת החשמל פועלת בשוטף לתחזוקת הרשת ושיפורה, ובין השאר ביצעה שטיפות קווים וגיזומים במהלך החודשים האחרונים, אך בימי היורה הראשון, עקב שילוב המים עם האבק הנצבר על הרשת, יכולות להיגרם הפרעות בקווי מתח.  צוותי החברה תוגברו מראש בכדי להחזיר את זרם החשמל בעת התקלה".