חסדיה בת ישראל, האישה שהופיעה בסרטון מלפני שבועיים בו היא תועדה מושפלת על רקע גזעני, הגיבה היום (שלישי) על שהתרחש ועל התחושות שמלוות אותה מאז. "הרגשתי מושפלת באותו רגע" סיפרה, "אף אחד לא הגיב, אז כנראה שאר הנוסעים חושבים אותו דבר. נולדתי כאן ואין לי אזרחות, אז אולי משרד הפנים חושב אותו הדבר",



 


"הייתי בדרך הביתה ואישה שישבה מולי החזיקה את הטלפון ודיברה. רק שהיא אמרה 'כושי', הבנתי שהיא מדברת עלינו והתעלמתי כי אני לא אישה של מלחמות. אני אישה של שלום", המשיכה, "רק כשהגעתי הביתה, הבנתי מה קרה. הילדים שלי רצו אליי ואמרו לי שהם ראו בפייסבוק. הרגשתי מושפלת באותו רגע. הילדים שלי בכו ורצו ללכת להתעמת איתה".

"לכל מקום שאני הולכת, כולם מסתכלים עליי", סיפרה חסידה על הקושי שלה לנסוע שוב באוטובוסים, "הילדים שלי מנסים לעזור לי ועוטפים אותי כל הזמן באהבה. אני רוצה להודות לכל האנשים שעזרו לי ועודדו אותי גם בישראל וגם בארצות הברית. גם שם התקשו להאמין שבשנת 2017 יש עוד אנשים שחושבים ככה בישראל".

כזכור, לפני כשבועיים תועדה חסדיה בסרטון שעלה לפייסבוק, כאשר מצלמת הסרטון, ענבל בן ברוך, מטיחה בה אמירות גזעניות קשות. "יש פה אחד שיושב, הכושי הזה - מריח כמו כורכום", היא נשמעת בסרטון, "אני מתה, מה זה? אנשים לא מתקלחים? אני מבקשת לקנות מים וסבון ולשפשף את הגוף לקראת יום כיפור. אתם רואים את זאתי? יש לה ריח של דגים שהתייבשו שנים באגם. אני לא יכולה, אני נחנקת חברים. אני לא יודעת למה היא לא מתקלחת, הסריחה את כל האוטובוס".

בתגובה לכך כאמור, 'זכתה' בן ברוך לשיימינג ברשת ולפוסט ויראלי שקיבל אלפי לייקים ושיתופים. לאחר מכן התראיינה לתוכנית 'שש עם סיון רהב מאיר' ואמרה: "ביקשתי סליחה מהאישה, בשביל מה כל השיימיניג הזה? הבת שלה התקשרה אלי, מסתבר שהיא חברה טובה שלי ולא ידעתי. אמרתי לה 'אני מתנצלת מראש, סליחה'. אנשים אוהבים לעשות רעש. המשטרה התקשרה ואמרה לי 'הכל בסדר. ביקשת ממנה סליחה. מאמינים לך. שיהיה גמר חתימה טובה'. אני אם חד הורית, הם לא יכולים להוציא ממני כלום, אני מטופלת בכדורים ולכן הריח הוציא ממני את זה".

 

היום אחר הצהריים העלתה בן ברוך וידאו לפייסבוק, בו התנצלה שוב, אך רק על חלק מהדברים: "לא התכוונתי לפגוע באישה. קודם כל, אני בחורה שאוהבת היגיינה וריחות נעימים וקשה לי בלי ריחות נעימים. ביקשתי סליחה מהאישה המסכנה שאני ממש העלבתי פשוט יש לי בעיה עם ריחות. אין לה אזרחות בכלל, היא מועמדת לגירוש מהארץ ובזכותי אולי ראש הממשלה ומשרד הפנים יתנו לה אזרחות. אם אמרתי ריח של כורכום, זה אומר שיש ריח של כורכום, נקודה. אני לעולם לא אעשה שוב את מה שעשיתי, שילמתי את הדין שלי ביום כיפור. תעזרו לאישה הזאת, הנחמדה מדימונה, אני תומכת בה".